شبکه چهار سیما به مناسبت روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه مصادف با رحلت امام خمینی(ره) و قیام مردمی ۱۵ خرداد ویژه برنامه‌های متفاوتی را تدارک دیده است.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۱۳
ویژه برنامه های شبکه چهار به مناسبت 14 و 15 خرداد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، شبکه چهار به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد، مجموعه ای از برنامه های مستند، تئاتر تلویزیونی و سینمایی را برای پخش طی روزهای 14 و 15 خرداد به شرح ذیل تدارک دیده است:

گروه اجتماعی شبکه چهار سیما به مناسبت 14 و 15 خرداد مستند «شاهدان انقلاب » را روانه آنتن پخش می کند.

دراین مستند که تهیه کنندگی آن را علی شعبانی برعهده دارد صحبت ها و گفتگو های افرادی که در شکل گیری انقلاب نقش داشته اند به همراه تصاویر مستند پخش می شود.

مرحوم بروجردی، مرحوم عمید زنجانی ، مرحومه مرضیه دباغ، مرحوم عسگر اولادی، صادق طباطبایی، بهروزی و ... از جمله شخصیت هایی هستند که وقایع انقلاب را از زبان آنها می شنوید.این مستند در مدت زمان 15 دقیقه روز های یکشنبه 14خرداد و دوشنبه 15خرداد ساعت 15:30، 16:30 و18 پخش می شود.

مستند «خانه های قدیمی» به کارگردانی حمید نظیری آستانه ، شنبه 13 خرداد ساعت 17:30 از شبکه چهار سیما پخش می شود.در این مستند بیت امام خمینی (ره) در خمین نمایش داده می شود و در رابطه با معماری آن صحبت می شود.

مستند «ایران» ساخته حمید مجتهدی با موضوع شکل گیری حرم امام خمینی (ره)، تاریخچه شکل گیری و توسعه حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی‌ یکشنبه 14خرداد ساعت 1:30 بامداد پخش و ساعت 16 بازپخش می شود. مراحل مختلف ساخت سازه گنبد، نصب پایه‌ها، نصب ستون‌ها و ... تصویر شده است و تصاویر بخش‌های مربوط به نازک‌کاری و دیگر امور ساخت و توسعه حرم نیز ثبت شده است.

مستند «از نهضت تا رحلت» یکشنبه ساعت 19 پخش می شود. در این مستند سخنرانی امام خمینی(ره) در محکومیت اعطای حق کاپیتولاسیون به آمریکا در سال 1343را تصویر می کند.

همچنین پخش خاطرات امام خمینی در تبیعد و بازگشت پیروزمندانه به ایران اسلامی نیز از دیگر بخش های جذاب این مستند است.

در ادامه «از نهضت تا رحلت» رای امام و امت به جمهوری اسلامی ایران، تسخیر لانه جاسوسی، آغاز جنگ تحمیلی و مراسم ارتحال ملکوتی ایشان تصویر می شود.

تئاتر تلویزیونی «مبارز» به کارگردانی رسول صانعی ، داستان سرباز وظیفه ای است که برلی پخش اعلامیه و عکس های حضرت امام ( ره ) از مشهد به همدان تبعید شده و مادرش نگران او است.

در قرار گاه استانداری همدان تناقض عقیدتی بین سربازان آسایشگاه زیاد است.

محمد مکنتیان، مهدی چایانی، والیه علوی، رضا امینی پور و محسن رحمانی در این تله تئاتر به ایفای نقش پرداخته اند. «مبارز» یکشنبه ساعت 24از شبکه چهار سیما پخش می شود.

مستند «کوچه های خورشید» به کارگردانی حجت احمدی زر که دوشنبه ساعت 19 به روی آنتن می رود. مروری به زندگی پر خیر و پرکت مقام معظم رهبری در روزگار جوانی وتحصیل و شاگردی در محضر امام خمینی(ره) و مراجع عظام تقلید دارد.

همچنین دوران مبارزات او با رژیم شاهنشاهی، افشاگری، تبلیغ ، زندانی و تبعید شدن و نقش ایشان در قیام 15 خرداد از دیگر بخش های این مستند تلویزیونی است.

گروه سیاسی شبکه 4 نیز دو مستند «راه روشن» و «خورشید بی غروب» را برای پخش در این ایام در نظر گرفته است. در مستند «راه روشن» که دوشنبه ساعت 16 پخش می شود، خودکفایی، استقلال و نگاه به درون از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) در مصاحبه با دکتر ملکوتیان بیان می شود.

پخش صحبت های مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص امام و راه ایشان از دیگر بخش های این مستند است.

در مستند «خورشید بی غروب» سیر تاریخی زندگی امام (ره) از سخنرانی ایشان علیه کاپیتولاسیون تا زمان رحلت ایشان نمایش داده می شود این مستند شنبه 13خرداد ساعت 19 پخش می شود.

«همیشه محرمانه» عنوان مستند دیگری است که سه شنبه ساعت 1:30 بامداد از شبکه چهار سیما پخش می شود. این مستند به کارگردانی قاسم حسن پور به بیان خاطرات شیخ ابراهیم از وقایع قیام امام خمینی(ره) و اعتراضات او علیه رژیم طاغوت در سال 43 ، دستگیری امام و تلاش شیخ برای افشاگری علیه این دستگیری و در نهایت دستگیری و رفتن وی به زندان اختصاص دارد.

فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» به کارگردانی علیرضا امینی دوشنبه ساعت 24 به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

در این فیلم خواهیم دید: فتحی؛ راهبان قدیمی قطار در روزهای پایانی زندگی‌اش برای جبران اتفاقات گذشته به روستای زادگاه خود باز می‌گردد. او درصدد استشهادی برای خداست تا آسوده بمیرد. جمشید هاشم‌پور، محسن تنابنده و احمد مهرانفر در استشهادی برای خدا ایفای نقش کرده‌اند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها