از قدیم گفته‌اند نوه مغز بادام است. فرزند شیرین است، اما نوه فوق شیرین است. عشق به نوه انتها ندارد، چون عزیزترین موجود عالم است. اگر شما هم نوه داشته باشید بخوبی مفهوم این جملات را درک می‌کنید. اما براستی چگونه می‌توان پدربزرگ یا مادربزرگ خوبی بود؟
کد خبر: ۱۰۳۳۶۳۸

نقش شما: شما پدرومادر نوه نیستید. شاید او را عاشقانه دوست داشته باشید، اما باید نقش خود را بشناسید تا بعدها دچار مشکل نشوید. والدین نقش تربیت او را به عهده دارند. آنها برای فرزند خود تصمیم می‌گیرند و برای او محدودیت یا آزادی قائل می‌شوند. شما نقش خود را دارید و هرگز نباید از محدوده اختیارات خود خارج شوید.

اهمیت شما: زمان برای بزرگسال سریع می‌گذرد، اما برای نوه‌ها آهسته. خاطراتی که بین شما و نوه‌ها خلق می‌شود برای همیشه در ذهن آنها باقی خواهدماند. برای هرچه زیباتر کردن این خاطرات تلاش کنید بهترین ارتباط را با آنها خلق کنید. شما به مراتب از دوران تربیت فرزند باتجربه‌تر یا حتی صبورتر شده اید. حال این صبروتجربه را با عشق بی‌انتها تلفیق کنید و به کمک آن خاطراتی زیبا برای نوه‌ها بیافرینید.

بیرون رفتن: برای نوه‌ها وقت بگذارید و همراه با آنها بیرون بروید. با آنها به پارک بروید، ساعتی را آنجا بگذرانید و شاهد شورونشاط و شادمانی شان با دیگر کودکان باشید. گاهی به دل طبیعت بروید، گاهی به موزه و بعضی وقت‌ها هم به سینما. لذت بیرون رفتن چیز دیگری است و شما باید این نوع لذت را با نوه‌های دوست داشتنی تجربه کنید.

داستانگویی: برای نوه‌ها داستان بگویید. برای این کار باید خودتان مطالعه داشته باشید. به کتابفروشی‌ها سر بزنید و داستان کودک بخرید. داستان‌ها را بخوانید و با لحنی جذاب و ویژه برای نوه‌ها تعریف کنید. داستان از زبان شما برای آنها چیز دیگری است.

بیش از حد لوس نکردن: کمی لوس کردن کاملا طبیعی است، اما امان از آن وقت که این لوس کردن از حد بگذرد. قرار نیست هرآنچه نوه می‌خواهد برای او حاضر شود. شما می‌توانید تا حدی از والدین مهربان‌تر باشید، اما همین محبت هم باید در چارچوب درستی صورت گیرد. به صورت بی‌انتها خواسته‌های نوه را اجابت نکنید.

فرق نگذشتن: ممکن است یک نوه را قلبا بیش از دیگران دوست داشته باشید، اما به هیچ وجه نباید این مساله را روکنید. با همه نوه‌ها رفتار یکسانی داشته باشید. با همه به یک نحو برخورد کنید و پذیرایی مشابهی داشته باشید. اگر نوه‌ها بزرگ شدند و یکی از آنها بیشتر به شما سرزد و محبت کرد، آن وقت اشکالی ندارد اگر با او برخورد بهتری داشته باشید چون منطقی است. اما تا وقتی کوچکند با همه یکسان باشید.

منبع: wikihow.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها