مصدومیت و محرومیت؛ بلای جان آبی‌ها در آستانه دیدار با العین

خسـرو حیدری: این بدشانسی ماست

استقلال تهران روز اول خرداد در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف العین امارات می‌رود. این بازی برای آبی‌ها بسیار حیاتی است. آنها در صورتی که بتوانند در تهران نتیجه خوبی به دست بیاورند، در امارات و بازی برگشت هم می‌توانند شانس زیادی داشته باشند. علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال معتقد است تیمش باید در بازی رفت کار را یکسره کند.
کد خبر: ۱۰۳۲۴۴۴

البته استقلالی‌ها بشدت نگران بازی العین هستند و به نوعی نشانه‌هایی از نا امیدی در اردوی این تیم دیده می‌شود. العین از تیم‌های قدرتمند غرب آسیاست که همواره بین مدعیان حضور داشته است. این تیم موفق شد در مرحله گروهی و در اصفهان سه گل به ذوب‌آهن بزند و قدرت خود را نشان دهد. العین بازیکنی چون عمر عبدالرحمن را در اختیار دارد که توانسته مرد سال فوتبال آسیا شود.

در مقابل استقلال هم امسال شرایط خوبی داشته است. این تیم اگر مصدوم و محروم نداشت، بی‌شک می‌توانست برای العین بسیار دردسرساز شود، ولی حالا خبرهای خوبی از اردوی آبی‌ها به گوش نمی‌رسد. امید ابراهیمی یکی از بهترین بازیکنان استقلال در فصل جاری، به دلیل مصدومیت بازی رفت با این تیم را از دست داده است. امید دو هفته قبل با مصدومیت عضله زیر شکم روبه‌رو شد. هر چند پزشک‌ها به منصوریان هشدار داده بودند او مقابل التعاون بازی نکند، ولی سرمربی استقلال تصمیم گرفت امید را به میدان بفرستد. ریسک منصوریان، باعث تشدید مصدومیت ابراهیمی شد و حالا او بازی رفت با العین را از دست داده است.

اما مشکل تنها او نیست. جابر انصاری وینگر چپ استقلال که در بازی‌های اخیر آبی‌ها خوب گل زده، به دلیل مصدومیت احتمالا بازی را از دست می‌دهد. منصوریان درباره وضعیت این بازیکن توضیح خاصی نداده، ولی همه در تیم می‌گویند وضعیت جابر انصاری مبهم است و معلوم نیست بتواند بازی کند یا نه. زکی‌پور هم بتازگی به تمرینات اضافه شده است. از سوی دیگر علی قربانی هم محروم است و نمی‌تواند مقابل العین بازی کند. همه این اتفاقات باعث شده تا نگرانی‌ها در اردوی استقلال بالا بگیرد. خسرو حیدری، بازیکن با تجربه استقلال در این باره به جام ورزشی می‌گوید: «این بدشانسی ماست. متاسفانه بازیکن مصدوم و محروم داریم. با این مشکلات به مصاف العین می‌رویم...» علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال هم در تکمیل حرف‌های حیدری می‌گوید: قطعا بازیکنانی که جایگزین خواهند شد، تلاش می‌کنند تا بهترین عملکرد را در زمین داشته باشند. ما تا روز آخر امیدواریم مصدوم‌ها برگردند.

مجید حسینی جانشین ابراهیمی

امید ابراهیمی به دلیل مصدومیت عضله زیر شکم بازی با العین را از دست داد. او مجبور است از روی سکو، این مسابقه را تماشا کند. غیبت او نگرانی‌ها را در استقلال زیاد کرده، چراکه امید نورافکن هم در این دیدار غایب است. امید به دلیل حضور در کره‌جنوبی و در اردوی جوانان نمی‌تواند برای استقلال بازی کند. با مصدومیت ابراهیمی، منصوریان مجبور شده دو هافبک دفاعی جدید در ترکیب بگذارد.

در نبود امید نورافکن، منصوریان از فرشید باقری در ترکیب تیمش استفاده می‌کند. اما چه کسی قرار است جای امید ابراهیمی را در پست هافبک دفاعی پر کند؟ سرمربی استقلال برای این کار دو گزینه پیش‌رو داشت. ابتدا تصمیم گرفت فرشید اسماعیلی را جای امید بگذارد ولی خیلی زود منصرف شد. دلیل هم مشخص بود. اسماعیلی، هافبک دفاعی تخصصی نیست و نمی‌تواند در این پست ایفای نقش کند. از سوی دیگر او قدرت تهاجمی تیم را بالا می‌برد و منصوریان نمی‌خواهد این قدرت را از استقلال بگیرد. سرمربی استقلال پس از مشورت با اعضای کادر فنی سرانجام جانشین ابراهیمی را مشخص کرد؛ مجید حسینی. این بازیکن جوان که امسال در پست مدافع میانی بازی‌های خوبی برای استقلال انجام داده، قرار است جای امید را پر کند. البته منصوریان پس از حضور پادوانی و درخشش رابسون، تصمیم گرفت کمتر حسینی را بازی دهد. حالا مجید باید نشان دهد در پست جدید چقدر توانایی دارد. سرمربی استقلال هم در صحبت‌های اخیری که با حسینی داشته به او گفته است: «جای خالی امید را پر می‌کنی و من ایمان دارم در این کار موفق می‌شوی.» با این حال باید منتظر ماند و دید تا روز آخر تصمیم کادر فنی استقلال همین خواهد بود یا نه.

منصوریان مامور مهار عبدالرحمن را مشخص ‌کرد

العین یکی از تیم‌های ثروتمند امارات است که در سال‌های اخیر همواره جزو مدعیان لیگ قهرمانان آسیا بوده است. البته این تیم امسال در لیگ امارات حرف زیادی برای گفتن نداشت و درنهایت با مقام چهارمی به کار خود پایان داد. العین بازیکنان خوب و گران‌قیمتی در ترکیب دارد که بی‌شک نامی‌ترین آنها عمر عبدالرحمن است. او در جام ملت‌های استرالیا هم مقابل تیم ملی ایران بازی کرد و البته با تاکتیک‌های کی‌روش، به طور کامل از کار افتاد و نتوانست درخشش همیشگی را داشته باشد. عبدالرحمن حتی توانست عنوان مرد سال فوتبال آسیا را هم از آن خود کند.

این بازیکن در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل ذوب‌آهن هم خوش درخشید و توانست دو گل به تیم اصفهانی بزند. حالا عبدالرحمن قرار است رودروی استقلال قرار بگیرد و منصوریان هم تاکتیک ویژه‌ای برای مهار بهترین بازیکن العین دارد.

قرار بود امید ابراهیمی عبدالرحمن را مهار کند، ولی با مصدومیت این بازیکن حالا منصوریان فرشید باقری را مامور مهار این بازیکن کرده است. هافبک دفاعی استقلال که امسال از اواسط نیم فصل اول نیمکت‌نشین شد، حالا ماموریت بزرگی در پیش دارد و باید دید می‌تواند خودش را مقابل العین و عمر عبدالرحمن نشان دهد یا نه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها