20درصد از چهار هزار مدرسه مازندران فرسوده و ناایمن است و دانش‌آموزان مازنی چشم‌انتظار یاری مسئولان و خیران برای بازسازی آن هستند.
کد خبر: ۱۰۳۱۷۱۸
100هزار دانش‌آموز مازنی در مدارس فرسوده + عکس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، فصل درس‌ومشق به‌روزهای پایانی و سرنوشت‌ساز امتحان نزدیک می‌شود اما نیمکت‌های چوبی که بهترین میوه‌های زندگی را پرورش می‌دهند، شکسته و فرسوده هستند.

۱۰۰ هزار دانش‌آموزان مازندران در مدارس فرسوده و ناایمن روزگارمی گذارنند اما اردیبهشت، مدارس حال و هوای دیگری دارند، و به‌رغم ناایمن بودن مدارس، دانش‌آموزان هنوز هم می‌توانند عاشق معلم‌هایشان شوند و بسیار دوستشان داشته باشند و هنوز هم معلم‌ها می‌توانند در قلب بچه‌ها و ذهن‌های صاف و بی‌ریایشان فرمانروایی کنند و محبوب باشند.

معلم بودن حسابش از بقیه شغل‌ها جداست، قدم‌به‌قدم با دانش‌آموزان آمدن و شکیبایی پیشه کردن، کار معلمان است و آنان همپای دانش‌آموزان ۹ ماه از سال را در برخی مدارس فرسوده مازندران، مشغول عشق آموزی هستند.

مدیر آموزش‌وپرورش «میان‌درود» از زندگی به‌عنوان کشتزار آخرت یاد کرد و گفت: آموزندگان مدیریت و دانشمندان تعلیم و تربیت بر این باورند هنر آن است که معلمان می‌آموزند، معلمان عاشق، دلسوز و آگاه از هیچ، هدف می‌سازند. آن‌ها هستند که به نظر کیمیا می‌کنند.

بهروز عرب خزائلی با بیان اینکه معلمان هدفمند، مدارس را متحول می‌کنند، افزود: این معلمان هستند که می‌توانند مدارس را از یکنواختی و آموزش صرف، خارج و به بوستانی متنوع، دل‌چسب، رنگارنگ و نشاط‌ انگیز تبدیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: تبدیل مدرسه به کیفیتی جذاب‌تر از خانه که طراوت و چالاکی در آن به‌اعتدال رفتاری می‌رسد، هنر معلماناست. البته هدف آموزش‌وپرورش جز این نیست.

فرهاد شاهسوارانی مدیر بنیاد فرهنگی آرش بابیان اینکه یک‌بار برای همیشه به ما نمره بدهید تا این‌طور در حضور شما جواب پس ندهیم، در پاسخ به اینکه آیا هنوز نیاز به مدرسه‌سازی داریم، گفت: هنوز نه‌تنها در مازندران، که در ایران عزیز نیازمند ساخت مدرسه هستیم، مدارسی که توسط خیرین ساخته می‌شود کافی نیست، هرگاه که مدرسه‌سازی در کشور رشد کرد، زمانی بود که دولت مثل دو بال پرنده، بستر شکوفایی ساخت‌وساز مدارس را فراهم کرده است.

وی افزود: اعتباری که برای ساخت مدرسه و توسعه آموزش‌وپرورش در نظر گرفته‌شده ۳۰ درصد بودجه کشور است، متأسفانه این رقم در میانگین کشور به ۱۰ درصد و در مازندران به هفت درصد رسیده است.

نیمکت‌های چوبی بهترین میوه‌ها را می‌دهند

شاهسوارانی تصریح کرد: هزینه‌کردن در آموزش‌ و پرورش بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در کشور است ضمن این که مدرسه‌سازی تنها نیاز ما نیست؛ نیازمندی مدارس ما شور، شوق و عشق معلمان است، تا رضایت این قشر فراهم نشود نمی‌توانیم شاهد شکوفایی و توسعه در کشور باشیم.

مدیر بنیاد فرهنگی آرش گفت: برای مدرسه‌سازی و مدرسه یاری احتیاج نیست افراد فقط از پولشان بگذرند باید با عشق عبور کرد، نیمکت‌های چوبی بیشترین و بهترین میوه‌ها را خواهند داد اگر ریشه در وجود معلم داشته باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران در این رابطه می‌گوید: ۲۰ درصد مدارس استان فرسوده و ناایمن محسوب می‌شود.

وی افزود: حدود ۲۰ درصد از مدارس استان فرسوده و به‌نوعی مدارس ناامن و آسیب‌پذیر هستند اما به‌ناچار مورداستفاده قرار می‌گیرد و کمبود فضا ازجمله مشکلات استان در حوزه آموزشی است.

گفتنی است؛ مازندران بیش از ۴۷۰ هزار دانش‌آموز دارد که قریب به ۱۰۰ هزار نفر در مدارس غیر ایمن درس می‌خوانند و بازسازی آن از مطالبات فرهنگیان و خانواده‌ها از دولت دوازدهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها