عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان این‌که تنها باید یک نهاد متولی صدور کارت بازرگانی باشد،گفت:بخشی از نقص در سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی به بعد قانونی آن برمی‌گردد.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۶۴

سیدحسن حسینی شاهرودی در گفت‌وگو با خانه ملت، اضافه کرد: هیچ مرجعی به دنبال تغییر قانون نیست و قانون به هر شخصیت حقیقی و حقوقی اجازه می‌دهد هر زمانی که برای دریافت کارت بازرگانی اراده کند، آن را دریافت کند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر تعریف شود تاجر و بازرگان بین المللی که بوده و چه شرایط، پشتوانه و صلاحیت‌هایی باید داشته باشد، از بروز بسیاری از مشکلات و سوءاستفاده از کارت بازرگانی جلوگیری می‌شود.

حسینی شاهرودی با بیان این‌که عضویت در برخی اتاق‌ها همانند اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و تعاون و تائید صلاحیت بازرگانان توسط این اتاق‌ها از سوءاستفاده‌های احتمالی از کارت بازرگانی جلوگیری می‌کند، ادامه داد: افرادی با سوءاستفاده از بی‌سوادی برخی و نیازمندی افراد، اقدام به اخذ کارت بازرگانی برای آنها کرده و از این طریق سوءاستفاده‌های فراوانی از کارت بازرگانی این افراد می‌کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارت‌های بازرگانی باید به شرکت‌های حقوقی اختصاص یابد و افراد حقیقی برای دریافت آن باید شرایط خاصی را داشته باشند که نشان‌دهنده نام آنها به عنوان یک تاجر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها