بر اساس طرحی که دولت از طریق وزارت رفاه اجرایی کرده، افرادی که جزو اقشار نیازمند هستند، می‌توانند با تحت پوشش قرار گرفتن نهادهای حمایتی از مستمری مددجویی بهره‌مند شوند. بر این اساس، نیازمندی هر خانواده براساس مجموع دارایی‌های منقول و غیرمنقول او محاسبه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۹۴

به گزارش ایسنا، اخیرا مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند تمام خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از میزان تعیین شده در برنامه ششم است، می‌توانند برای دریافت مستمری مددجویی در سامانه خدمات حمایتی(www.samanehrefah.ir) ثبت‌نام کنند.

براساس این طرح خانوارهایی تحت پوشش قرار می‌گیرند که دارایی و درآمد آنان بیانگر نیازمند بودن آن خانواده باشد. دولت برای اثبات نیازمندی می‌تواند به تمام اطلاعات خانواده دسترسی داشته باشد و همچون سنوات گذشته، محل زندگی خانواده نیازمند، توسط ماموران دولت (مددکاران اجتماعی) به صورت میدانی بازرسی خواهد شد.

میزان درآمد خانواده متقاضی باید از سقف تعیین شده که در جدول فوق آمده است، کمتر باشد به عنوان مثال خانواده‌هایی که تعداد اعضای آنها پنج نفر و مجموع درآمدش بیش از 770هزار تومان باشد، نمی‌تواند از مستمری مددجویی بهره‌مندشود.

به بیان دیگر، خانواده پنج نفره که ماهانه 577 هزار تومان درآمد داشته و از دولت 220هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کند، به این دلیل که مجموع دریافتی درآمد او بیش از سقف تعیین شده در جدول بالاست، نمی‌تواند تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی قرار گیرد.مرحله نخست برای بهره‌مندی از مستمری مددجویی، ثبت نام در سامانه رفاهی است. پس از ثبت نام در این سامانه، اطلاعات خانوار توسط پایگاه اطلاعات ایرانیان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در ادامه روند بررسی، ماموران دولتی (مددکاران اجتماعی) به بازرسی میدانی اقدام خواهند کرد.

متقاضیان نباید به هیچ یک از سازمان‌های دولتی نظیر، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری‌ها و... مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها