در دوره‌های گذشته هرگاه صحبت از پول و ثروت انبوه به میان می‌آمد، در ذهن همه، افراد مسنی نقش می‌بست که سال‌ها تلاش مبرم کرده‌اند و در دوران آخر عمر به نتیجه عمل خود رسیده‌اند. اگر جوانی آرزوی ثروت داشت، فکر می‌کرد باید سالیان دراز به انتظار بنشیند و لحظه‌ای از تلاش ننشیند تا در دوران کهولت به آنچه می‌خواهد دست یابد. اما چند سالی است جوانان فوق موفقی که راه خود را پیدا کرده‌اند میانبر رسیدن به آرزوهای بزرگ را دریافته و به همه ثابت کرده‌اند در جوانی و طی دوران نسبتا کوتاه هم می‌توان به موفقیت‌های بزرگ و ثروت انبوه دست یافت. با چندنفر از آنها آشنا می‌شویم تا بهتر بتوانیم از آنها الگوبرداری کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۹۱۱۲

مارک زوکربرگ: جوانی که فیس بوک را راه اندازی کرد. او از این طریق میلیون‌ها انسان را به هم وصل کرد و خودش به ثروتی بی‌نهایت رسید. شعار او این است: تصویر درستی از خواسته‌ات بساز و سپس آن را به مرحله عمل درآور. زوکربرگ همواره دیگران را تشویق می‌کند توانایی‌های منحصربه‌فرد خود را بشناسند و آنها را به فعالیت درآورند. او از دیگران می‌خواهد به اهداف خود ایمان داشته باشند و از شنیدن حرف‌های دلسردکننده دیگران ناامید نشوند. تاکنون زوکربرگ پیشنهادهای کلانی از گوگل و مایکروسافت دریافت کرده، اما او همچنان ترجیح می‌دهد خود سکان این کشتی بزرگ را در دست داشته باشد.

الیزابت هلمز: بانویی جوان که شرکت درمانی- بهداشتی بزرگ ترانوس را تاسیس کرده و آن را مدیریت می‌کند. او تا 30 سالگی موفق شده بود 84 اختراع را در کارنامه درخشان فعالیت هایش بگنجاند. وی به عموی خود علاقه زیادی داشت، اما عمو در اثر بیماری درگذشت. الیزابت به جای آن که زانوی غم بغل بگیرد تلاش کرد اقداماتی در زمینه بهداشت و درمان انجام دهد تا به این طریق جان بسیاری از دیگر عزیزان را نجات دهد. شعار او این است: «ناراحتی‌های زندگی را برای خود به انگیزه تبدیل کن.» کاری که خودش انجام داد.

فلیکس آروید اولف، معروف به پو دی پای: شاید باورتان نشود که او ثروت و موفقیت افسانه‌ای خود را از راه بازی‌های کامپیوتری به دست آورده است. پو آنقدر خوب مخاطبان را به خود جذب کرده که وقتی جایی می‌گوید یک بازی جذاب است، تمام طرفدارانش به دنبال آن بازی می‌روند و همان را تهیه می‌کنند. رمز موفقیت او شناخت سلیقه مخاطب است به همین دلیل او از دید شرکت‌های بازی کامپیوتری به یک صندوقچه گنج شبیه است.

جاناتان کان: یک جوان فوق موفق دیگر. او از دوران کودکی و نوجوانی به خودرو علاقه زیادی داشت و دوست داشت ماشین‌های کهنه را به ماشین‌های نوی بسیارشیک تبدیل کند. او یکی از حامیان برنامه تلویزیونی pimp my ride بود که در آن مردم خودروهای کهنه‌شان را تحویل می‌دادند و اگر قرعه به نامشان می‌افتاد، ماشین شیک تحویل می‌گرفتند. کان خیلی زود عشق و استعداد درونی‌اش را شناخت و طبق آن ادامه مسیر داد.

منبع: Lifehack.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها