رادیو ایران با نگاه ملی به اهمیت انتخابات، برای تشویق مردم به تعیین سرنوشت خودشان با ویژه‌برنامه‌های مختلفی مهمان خانه‌های مردم شده است. ازجمله این برنامه‌ها، در هوای اردیبهشت، کاری از گروه جامعه این شبکه رادیویی است که یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه ساعت 15 و 30 دقیقه، به تبیین اهمیت انتخابات و نقش آن در تحکیم جایگاه بین‌المللی کشور می‌پردازد.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۷۲

حضور حداکثری

آرمان ستوده، تهیه‌کننده در هوای اردیبهشت، ماموریت اصلی این برنامه را بیان اهمیت انتخابات و حضور گسترده مردم در این عرصه سیاسی می‌داند و می‌گوید: با حضور استادان دانشگاه، نماینده‌های مجلس، کارشناسان علوم سیاسی و بین‌الملل در هر برنامه بحث‌های مختلفی درباره ضرورت این حضور صورت می‌گیرد و ما ضمن شنیدن صحبت‌های مردم، اطلاعاتی را که برای انتخاب اصلح مناسب است، در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف برنامه توضیح می‌دهد: در برگی از قانون، قوانین انتخابات در ایران بیان می‌شود و در آیتم شهر و شورا، اهمیت نقش و کارکردهای شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

تهیه‌کننده در هوای اردیبهشت، تبیین جایگاه انتخابات و رای مردم در نظام جمهوری اسلامی، تبیین نقش قوه مجریه در تحقق عدالت اجتماعی، تبیین نقش انتخابات در فرآیند توسعه و پیشرفت کشور و حل مشکلات جامعه، مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات و نقش آن در تشکیل دولت کارآمد، بررسی نقش انتخابات در تحکیم جایگاه بین‌المللی کشور، نقش دولت در پیشبرد سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران، تبیین اولویت‌های دوره دوازدهم ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراها را از موضوعات این برنامه دانسته، ادامه می‌دهد: با توجه به این که برنامه یک روز قبل از پخش تولید می‌شود، آخرین اطلاعات و اظهار‌نظرها درباره انتخابات در آن مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

اجرایی باورپذیر برای مخاطب

سعید توکلی، گوینده برنامه در هوای اردیبهشت نیز درباره لحن اجرا در برنامه‌های سیاسی می‌گوید: برنامه‌های سیاسی را طوری باید اجرا کرد که باور‌پذیری‌اش برای مخاطب بیشتر باشد و او به آنچه می‌شنود، اعتماد کند.

توکلی تصریح می‌کند: این هنر گوینده است که بتواند متنی را باورپذیر اجرا کند، به گونه‌ای که با تاکیدات، فراز و فرودها، طنین صدایش و با فهم سیاسی از آنچه دارد می‌خواند و البته اشراف به اوضاع و شرایط احوال مملکتش، طوری متن را اجرا کند که برای مخاطبش قابل پذیرش باشد. گوینده برنامه در هوای اردیبهشت تصریح می‌کند: همان‌طور که مخاطب در برنامه صبحگاهی به گوینده اطمینان می‌کند؛ از او نیرو می‌گیرد و با صحبت هایش شاد یا غمگین می‌شود. یک گوینده موفق نیز می‌تواند او را در شرایطی قرار بدهد که تهییج بشود و بپذیرد که در انتخابات، ورای هر گونه گرایش سیاسی و نظری که دارد، شرکت کند . توکلی تاکید می‌کند: اگر گوینده بتواند اعتماد را در مخاطب به وجود بیاورد و آن را حفظ کند، نه‌تنها در کار رسانه‌ای‌اش موفق عمل کرده، بلکه می‌تواند در برهه‌های حساس دیگر با خردمندی از این گزینه در راستای تعالی جامعه بهره گیرد.

زهره زمانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها