رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره سند 2030 گفت: لازم است کمیسیون آموزش مجلس، رسیدگی و نظارت جدی بر سند 2030 داشته باشد تا نظرات رهبر معظم انقلاب در اسرع وقت درباره این موضوع تحقق یابد.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۵۰

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس افزود: لازم است بررسی شود که چرا چنین مسیری درخصوص سند 2030 طی شد و نظرات کمیسیون آموزش و تحقیقات و مجلس اخذ نشد و نتیجه را به مجلس ندادند، بخصوص با توجه به قانون برنامه ششم توسعه که وزارت آموزش و پرورش صرفا موظف به اجرای سند تحول است. باید به این موضوع رسیدگی جدی شود. لاریجانی در بخش دیگری از نطق خود تصریح کرد: معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه درباره یک شرکتی مطالبی را بیان کرده‌اند که وزیر آموزش و پرورش در هیات مدیره آ‌ن است و با توجه به نص صریح ماده 141 قانون اساسی که کارمندان دولت را از حضور در هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت‌های خصوصی منع می‌کند، لازم است کمیسیون اصل 90 در اسرع وقت رسیدگی کند و وزیر و مسئولان قوه قضاییه دعوت شوند تا مطلب روشن شود که اگر تخلفی از این اصل قانون اساسی و قوانین مربوط صورت گرفته، نسبت به وزیر آ‌موزش و پرورش تصمیم‌گیری شود.

توقف اجرای سند 2030 پس از فرمان رهبر انقلاب

در همین حال، منصور کبگانیان، دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور از توقف اجرای سند 2030 پس از فرمایش مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی را داده‌ایم و با موافقت یکی از روسای قوا این جلسه تشکیل می‌شود.

به گزارش فارس، دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه نود‌وسومین جلسه این ستاد گفت: در این جلسه، بحث گلایه مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با سند 2030 نیز مطرح شد و ما جلسات مختلف ستاد نقشه جامع علمی کشور از دی ماه 95 تاکنون را بررسی کردیم که در جلسات مداوم در رابطه با این سند اعلام نگرانی کرده بودیم. کبگانیان با بیان این‌که تناقضات سند 2030 با اسناد بالادستی نظام بارها اعلام شده بود، گفت: در آخرین جلسه‌ای که با حضور مدیرکل یونسکو در ایران داشتیم تاکید کردیم که حتی اگر یک بند سند 2030 مغایر با اسناد بالادستی است اجرای سند باید متوقف شود و گلایه کردیم که چرا این کار ازسوی دولت انجام نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها