برخی گزارش‌های ترکی نشان می‌دهد ترکیه توافق‌نامه‌ای با قطر برای احداث پایگاه نظامی در این کشور و انتقال 600 سرباز و افسر ترک به این پایگاه در مرحله نخست امضا کرده است و مدیریت این پایگاه را دو افسر قطری و ترکیه‌ای با درجه سرهنگی به‌عهده خواهند داشت.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۴۲

پایگاه روتر نت به نقل از یک گزارش ترکی با اشاره به امضای این توافق نامه گزارش کرد امضای این توافق نامه با مخالفت معارضان مواجه شده و آنها از اعزام نظامیان ترک به قطر و سرمایه‌گذاری دوحه در این پایگاه ابراز شگفتی کرده‌اند.

طبق این گزارش، کشورهای حوزه خلیج‌فارس همانند عربستان توافق نامه دفاعی با پاکستان امضا کرده و حدود دو ماه پیش نیز با استفاده از این قرارداد چهار گردان برای حراست از مرزهای یمن فراخوانده شدند و امارات نیز تماس‌هایی با مصر در خصوص همکاری‌های دفاعی برقرار کرده است. همین موضوع باعث شد قطر نیز به تلاش برای همکاری با ترکیه و استقبال از آن روی آورد.

به موجب این توافق‌نامه ترکیه شرطی تعیین کرده مبنی بر این‌که این پایگاه نظامی باید بر حسب تحولات توسعه یابد و محدودیت زمانی نداشته باشد. پایگاه روتر نت همچنین با اعلام این خبر نوشت رفتار کشورهای حوزه خلیج‌فارس نشان می‌دهد مقابله با ایران واقعیتی اجتناب‌ناپذیر است./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها