ادامه سریال نژاد پرستی در ینگه دنیا،

گرگ ابوت، فقط سیاه پوست آمریکایی را می‌درد+عکس

فیس اپ اپلیکیشنی است که می تواند چهره شما را تغییر دهد. می تواند چهره پیری شما را نشانتان دهد و یا حتی چهره شما را زنانه و یا مردانه کند. با چهره ای آرام و خنثی عکس بگیرید،
کد خبر: ۱۰۲۸۵۷۹
فیس اپ به اتهام نژاد پرستی و نقض حریم شخصی متهم شد + تصاویر

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، فیس اپ اپلیکیشنی است که می تواند چهره شما را تغییر دهد. می تواند چهره پیری شما را نشانتان دهد و یا حتی چهره شما را زنانه و یا مردانه کند. با چهره ای آرام و خنثی عکس بگیرید، این برنامه شما را مجبور می کند تا لبخند بزنید! این اپلیکیشن انتخاب مناسبی است برای آن دسته از افرادی که از تغییر چهره خود در حالت های مختلف لذت می برند.

این اپلیکیشن از تکنولوژی تشخیص چهره استفاده می کند. بدین صورت که باید عکسی از خود بگیرید که چهره شما واضح باشد تا Face App بتواند آن را برای سرور هایش که با استفاده از Deep Learning و رشته های عصبی کار می کنند، بفرستد و چهره شما را با جزئیات بالا تغییر دهد. این اپلیکیشن مانند دیگر برنامه هایی که این چنین کار هایی را انجام می دهند نیست، زیرا جزئیات بالایی را در بر می گیرد و سرور هایش بسیار پیشرفته هستند.

Yaroslav Goncharov موسس و مدیر اجرایی فیس اپ در مصاحبه ای با TechCrunch، در فوریه امسال گفته است که:

اضافه نمودن یک لبخند معمولی به یک چهره ممکن است کاری بسیار ساده بنظر برسد، اما در حقیقت کاری بسیار دشوار است. انسان ها با خندیدن تنها لب های خود را حرکت نمی دهند، بلکه جزئیات بیشتری را بر کل صورت خود اعمال می کنند که شبیه سازی این حرکت به ظاهر ساده کاری بسیار سخت و دشوار است.

تنها چند ماه است که Face App عرضه شده، اما در چند هفته اخیر این برنامه در ایالات متحده بسیار طرفدار پیدا کرده و معروف شده است، طوری که همه دوست دارند حداقل یکبار صورت خود را با آن تغییر دهند و ببینند اگر پیر و یا زن شوند چه شکلی می شوند. هفته پیش نیز این اپلیکیشن در بقیه کشور ها مورد توجه بسیاری قرار گرفت. اما در کنار تمامی موفقیت هایش، مشکلاتی را نیز داشته است. در ادامه لیستی از این مشکلات را مرور خواهیم کرد. پس با دیجی رو همراه باشید…
فیلتر آتش، که به نژاد پرستی متهم شد

Face App فیلتری را برای تغییر چهره در نظر گرفته بود که علامت آتش داشته و هدف از آن زیبا تر جلوه دادن چهره ها بود. اما یکی از اتفاقاتی که این بین می افتاد روشن کردن پوست بود. با این کار مخالفان زیادی پیدا کرد که خواستار حذف این اپ بودند و توییتر پر از هشتگ های Face App شد.

-

سه شنبه Face App به خاطر این مشکل معذرت خواهی کرد و نام این فیلتر را به “Spark” تغییر داد. از چهارشنبه به بعد نیز این فیلتر بر روی نسخه اندروید این اپلیکیشن قابل دسترس نبود.

گفته است که:

ما عمیقا بخاطر این مشکل که مطمئنا مشکل بزرگی است عذر خواهی می کنیم.

Guardian نیز گفته است:

متاسفانه این یکی از عوارض جانبی Deep Learning است که تعصبات ملیتی را اعمال کرده است.

TechCrunch نیز اعلام نمود:

از کسانی که این مشکل الگوریتمی پنهان در این برنامه را پیدا کردند متشکریم


حریم شخصی

مطمئنا بحث امنیت و حریم شخصی در برنامه هایی که با اطلاعات کاربران نظیر تشخیص چهره آنان سر و کار دارد، امری مهم است. درست است که این گونه برنامه ها جالب و سر گرم کننده‌اند، اما با نصب آن ها شما اجازه دسترسی به اطلاعاتی نظیر عکس ها، دوربین، حافظه دستگاه و فایل های مدیا را صادر می کنید. به همین دلیل است که باید به امنیت آن نیز توجه کنید.

علاوه بر موارد بالا با نصب این برنامه شما به فیس اپ اجازه می دهید به موارد زیر نیز دسترسی پیدا کند:

دریافت اطلاعات از طریق اینترنت
نمایش اتصالات اینترنتی
دسترسی کامل اینترنتی
جلوگیری از Sleep شدن دستگاه

فیس اپ در توافق نامه خود اظهار کرده که با نصب این برنامه و استفاده از آن اطلاعات مختلفی را از دستگاه شما دریافت می کند تا بتواند سطح خدمات خود را ارتقا ببخشد و تبلیغاتی را نیز برایتان نمایش دهد. با این احوالات افرادی که از امن بودن این اپلیکیشن مطمئن نیستند، هنوز بسیار اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها