مراسم رونمایی و افتتاح خط تولید خودروهای پژو 2008 و دنا پلاس هفته گذشته و برای دومین بار در سالن مونتاژ شرکت ایران‌خودرو صورت گرفت.
کد خبر: ۱۰۲۷۱۴۶
سهم داخلی سازی پژو 2008 چقدر است!؟

به گزارش جام جم آنلاین، خودروی پژو 2008 که با توجه به اشتهای فزآینده بازار جهانی برای خودروهای کراس‌اوور طراحی شده و در حقیقت نسخه قدبلند پژو 208 محسوب می‌شود، از سال 2013 در چرخه جهانی تولید شرکت فرانسوی پژو قرار گرفت، اما در سال 2016 فیس‌لیفت آن هم به بازار عرضه شد.

مطابق با الزام قانونی وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان موظفند در ابتدای تولید هر خودروی جدید 40 درصد داخلی سازی را بکار بندند اما تاکنون این مهم در مورد خودروی 2008 اجرایی نگردیده است.

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان اسفند‌ماه گذشته با اشاره به میزان داخلی سازی پژو 2008 می‌گوید: راه اندازی یک خط تولید نخست به صورت مونتاژ قطعات "سی بی یو" خودرو انجام و سپس با شناسایی ایرادات استفاده از قطعات داخلی انجام خواهد شد.

دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه در خط تولید یک محصول جدید نخست قطعات تأیید شده مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: هم اکنون محصول 2008 حدود 20 درصد داخلی سازی شده است اما باید گفت سهم قطعه ساز ایرانی در این داخلی سازی حدود 6 درصد و 14 درصد سهم مونتاژ بدنه و رنگ خودرو است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها