پروژه منصوریان برای استقلال

بازیــکن می‌سـازم!

علیرضا منصوریان، نقشه تازه‌ای برای فصل جدید در سر دارد. او می‌خواهد آینده باشگاه استقلال را بسازد؛ چیزی که همیشه در ابهام بوده است. باشگاه‌های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر معمولا مصرف‌کننده بوده‌اند. شاید در گذشته این طور بود که آنها بازیکن را جذب می‌کردند و او را طوری می‌ساختند که با قیمت‌های نجومی ترانسفر می‌شد، ولی در 10 ساله گذشته این دو باشگاه معمولا از محصول دیگران برداشت کرده‌اند و هزینه‌های گزافی پرداخته‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۵۵۳۸

این مساله حتی باعث شد، ارنج سنی دو تیم بالا برود و همه نگران آینده دو باشگاه باشند. انتقادی هم که به مدیران دو باشگاه وارد بود، به همین مساله بازمی‌گشت. امسال اما در استقلال اتفاق تازه‌ای رخ داد. علیرضا منصوریان که استاد کار با جوان‌هاست، استقلال را به سمت بازیکن‌سازی برد. این باشگاه یک سری داشته‌ها داشت ولی از آنها استفاده نمی‌کرد. فرشید اسماعیلی، بهنام برزای، امید نورافکن و سیدمجید حسینی ازجمله آنها بودند. منصوریان اما پس از ورود به استقلال، خیلی زود متوجه شد فقط نامی‌ها نمی‌توانند تعیین‌کننده باشند و باید تیمی جوان بسازد. او با همین مهره‌ها و بازی دادن چهره‌هایی چون زکی پور و حقدوست، استقلال را تبدیل به یکی از جوان‌ترین تیم‌های تاریخش کرد. میانگین سنی تیم ناگهان پایین آمد و این مساله با استقبال هواداران روبه‌رو شد.

منصوریان حالا فکرهای بزرگ‌تری در سر دارد. در سال‌های گذشته، امیدهای استقلال و پرسپولیس فوتبالیست‌های خوبی به لیگ برتر معرفی کردند. این اتفاق البته در باشگاه استقلال پررنگ‌تر بود. طالب لو، قربانی، صادقی، آندو و جباری ازجمله این بازیکنان بودند. منصوریان معتقد است نسلی در فوتبال ایران حضور دارد که می‌تواند دوباره طلایی باشد. او برای این کار نقشه کشیده و قصد دارد آن را عملی کند.

برنامه منصوریان کاملا شفاف است. او با مدیران باشگاه در این باره صحبت کرده و توانسته به توافق در این زمینه دست پیدا کند. برنامه منصوریان این است که تیم امید استقلال را از آکادمی باشگاه بگیرد و زیر نظر تیم بزرگسالان رهبری کند. این ایده‌ای است که همیشه در تیم‌های ملی رعایت می‌شود؛ البته در ایران نه! مربی تیم بزرگسالان باید رابطه نزدیکی با سرمربی تیم امید داشته باشد چراکه در واقع آن تیم، قرار است آینده تیم بزرگسالان را بسازد. به همین دلیل، مربیان می‌گویند باید تغذیه، نوع تمرینات و سایر برنامه‌های تیم بزرگسالان و امید یکی باشد تا جوان‌ها برای آینده و انتقال به تیم بزرگسالان آماده باشند.

منصوریان در این باره توضیح می‌دهد: بله، دقیقا ما هم چنین هدفی داریم. با باشگاه در این باره صحبت کردیم و تیم امید از آکادمی استقلال جدا می‌شود و زیر مجموعه تیم بزرگسالان قرار می‌گیرد. اصلا مربی تیم امید باید دستیار من هم باشد. یعنی ما به صورت مداوم با هم کار و برنامه‌ریزی کنیم. در این صورت می‌توانیم کلی استعداد را کشف کنیم و آنها را پرورش دهیم. این مساله می‌تواند به آینده باشگاه کمک زیادی کند. ما هدفمان در استقلال بازیکن‌سازی است. همین راهی که امسال در پیش گرفتیم، در آینده هم ادامه می‌دهیم. امسال گام اول را بخوبی برداشتیم و می‌خواهیم گام‌های بعدی را محکم‌تر برداریم.

منصوریان نه‌تنها در زمینه بازیکن‌سازی برنامه دارد، بلکه در زمینه مربی‌سازی هم برنامه‌هایی در ذهن می‌پروراند. او تصمیم گرفته بعضی بازیکنان سابق استقلال را در کنار تیم بزرگسالان و امید مشغول کار کند تا تجربیاتش را در اختیار آنها قرار دهد. هدف منصوریان این است که بتوانند در آینده سرمایه باشگاه را در این زمینه افزایش دهند. به همین دلیل چهره‌هایی چون پیروز قربانی و رضا عنایتی در آستانه پیوستن به کادر منصوریان هستند.

پادو می‌ماند

این روزها شایعاتی درباره جدایی پادوانی از استقلال شنیده می‌شود. این شایعات حکایت از آن دارد که منصوریان او را نمی‌خواهد. سرمربی استقلال، اما چنین خبری را تکذیب می‌کند و ادامه می‌دهد: به هیچ وجه. پادوانی در لیست من هست و به باشگاه گفته‌ام او را نگه دارد. این شایعات هم صحت ندارد.

البته شایعات درباره پادوانی زمانی بالا گرفت که بعضی منابع خبری از بازگشت پژمان منتظری به استقلال خبر دادند. قرارداد او با الاهلی تمام شده و بعضی‌ها می‌گوینداو به استقلال بازمی گردد، اما روز گذشته باشگاه الاهلی اعلام کرد خواهان تمدید قرارداد این بازیکن است و می‌خواهد او را حفظ کند. به این ترتیب خبر بازگشت پژمان به استقلال هم خود به خود جای خود را به تمدید قرارداد پادوانی می‌دهد. گویا منصوریان هم از این موضوع مطلع بوده و از نزدیکان منتظری شنیده این بازیکن قصد دارد در قطر بماند. به این ترتیب پادوانی به احتمال فراوان فصل آینده دوباره در استقلال باقی می‌ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها