رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استان سمنان و یک شرکت استرالیایی در حوزه معدن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۴۴۷۲

به گزارش تسنیم، بهروز اسودی در جلسه‌ای که با حضور سرمایه‌گذاران استرالیایی شرکت MRC برگزار شد به برخی اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای عملیات اکتشاف، استخراج املاح تبخیری و کانه‌آرایی مواد فلزی برخی از اهدافی است که در این تفاهم‌نامه همکاری دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات معدنی با کمک سرمایه‌گذاران استرالیایی در شرکت MRC انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های استان سمنان در بخش معدن افزود: استان سمنان ازنظر ذخایر معدنی استان غنی بوده و دارای معدن بسیاری است که می‌توان با کمک سرمایه‌گذاران این معادن را احیا کرد.

اسودی با بیان اینکه استان سمنان تعداد زیادی از مواد معدنی موجود در جدول مندلیف را در خود دارد افزود: استان سمنان ازنظر تولید گچ رتبه ممتازی در کشور و جهان دارد و میزان زیادی از تولید گچ این استان به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

وی به برخی از ظرفیت‌های استان سمنان در تولید سایر مواد معدنی اشاره کرد و افزود: استان سمنان در تولید نمک نیز دارای جایگاه مناسبی در کشور است.

*وجود ذخایر غنی در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: این استان ازنظر داشتن مواد معدنی مانند سلستین، زئولیت، سنگ‌آهک، گچ، بوکسیت، کرومیت، طلا، مس و غیره غنی بوده و دارای رتبه ممتازی در کشور است.

اسودی با اشاره به‌ ضرورت حضور سرمایه‌گذاران در این بخش گفت: می‌توان با استفاده از حضور سرمایه‌گذاران در این بخش و احیای و بهره‌برداری مناسب از معادن زمینه تولید و اشتغال را در استان سمنان فراهم کرد.

وی بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش تأکید کرد و افزود: می‌توان با استفاده از صنایع تبدیلی از فروش خام این مواد جلوگیری کرد و با تبدیل این مواد معدنی به فرآورده‌های نوین به ارزش‌افزوده بالاتری دست‌یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها