جاناتان دمی فیلمساز امریکایی بعد از دوره‌ای طولانی مبارزه با بیماری سرطان، در سن 73 سالگی در نیویورک از دنیا رفت.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۹۲
کارگردان «سکوت بره‌ها» درگذشت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز دمی با کارگردانی تریلر ترسناک «سکوت بره‌ها» به شهرتی بی‌سابقه دست یافت و تحسین منتقدان سینما را برانگیخت. فیلم در سال 1991 روی پرده رفت و به دنبال استقبال گسترده سینماروها به یکی از پرفروش‌ترین‌های گیشه امریکا تبدیل شد.

به دنبال موفقیت «سکوت بره‌ها»، دمی فیلم «فیلادلفیا» یکی از اولین تولیدات استودیوهای هالیوود با محوریت بحران ایدز را مقابل دوربین برد؛ فیلمی که اولین جایزه اسکار کارنامه بازیگری تام هنکس را برایش به ارمغان آورد.

دمی اخیرا یکی از اپیزودهای درام پلیسی شبکه فاکس با عنوان «گلوله‌هایی که شلیک شد» را مقابل دوربین برده بود که قرار بود در تاریخ 26 آوریل روی آنتن برود – مصادف با روزی که مدیر برنامه‌های دمی خبر درگذشت فیلمساز 73 ساله را اعلام کرد. او همچنین فیلم کنسرت 2016 «جاستین تیمبرلیک + تنسی کیدز» را کارگردانی کرد.

از آخرین آثار داستانی دمی می‌توان به «ریکی و فلش» اشاره کرد که در سال 2015 و با بازی مریل استریپ در نقش یک خواننده راک پا به سن گذاشته روی پرده رفت. فیلم در گیشه شکست خورد و نتوانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند.

دمی در سال 2004 بازسازی پرهزینه و پر سر و صدای فیلم «کاندیدای منچوری» را روی پرده سینماها برد که باز هم در جلب نظر منتقدان شکست خورد. این بازسازی که با بازی دنزل واشنگتن، مریل استریپ و لیو شرایبر مقابل دوربین رفته بود در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری امریکا و رقابت نفسگیر میان جرج دابلیو. بوش و جان کری روی پرده رفت اما به رغم حال و هوای سیاسی حاکم بر آن روزها، نتوانست موج جریان‌سازی به راه بیاندازد و با استقبالی سرد روبه‌رو شد.

کارگردانی «ریچل ازدواج می‌کند» که در سال 2008 روی پرده رفت، برای دمی در حکم بازگشتی موفق به دنیای سینما بود. آن هاتاوی برای بازی در این فیلم، اولین نامزدی اسکار کارنامه بازیگری‌اش را دریافت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها