وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد اخیرا شاهد اقدامات تحریک آمیزی در سوریه مشابه حمله شیمیایی اخیر ادلب بودیم.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۷۷
لاوروف:شاهد اقدامات تحریک آمیز در سوریه هستیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازالعالم،سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در روسیه افزود: ما احساس می کنیم اقدامات تحریک کننده ای مانند حمله شیمیایی روز چهارم آوریل گذشته در ادلب و پس از آن حمله غیرقانونی امریکا به فرودگاه شعیرات که منجر به تغییر لحن از مذاکرات به درخواست برای سرنگونی نظام سوریه شد، در جریان است.

لاوروف در پاسخ به سؤالی درباره تبادل نظر وزارت امور خارجه روسیه با آمریکا درباره طرح آن کشو پیرامون سوریه گفت: طرح حل بحران سوریه عملا موجود است که همان قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت می باشد. اما آمریکا هنوز با آن موافقت نکرده است.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: از نظر ما طرح راه حل، وجود دارد. اما ایالات متحده هنوز با آن موافقت نکرده است. در نیویورک، قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت وجود دارد که کلیه جنبه های حل مسالمت آمیز بحران سوریه را براساس تعیین سرنوشت کشور سوریه توسط سوری ها، درنظر گرفته است.

لاوروف افزود: در گفتگو با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا درباره وضعیت سوریه بحث و تبادل نظر و تأکید کردیم که هیچ گونه جایگزینی برای قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها