یک تحلیلگر توسعه پایدار در گفت و گو با جام جم آنلاین:

ایران جزء 5 کشور آخر درآمد سرانه در کشورهای خاورمیانه و آسیایی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دستیابی به رشد 11.6 درصدی اقتصاد در 11 ماهه پارسال به معنای آن است که شکاف درآمدی سال های گذشته در حال جبران است.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۷۰
وزیر اقتصاد :به آینده اقتصاد کشور خوش بینم

به گزارش جام جم آنلاین ، «علی طیب نیا» امروز در خاتمه آئین رونمایی از بانک داده های اقتصادی و مالی و درگاه پایش داده های اقتصادی کشور درباره وضعیت معیشت مردم در دولت یازدهم افزود: سال 1391 با وجود کاهش 10 درصدی تولید ملی حدود 20 درصد کاهش درآمد ملی داشتیم و از سال های 1390 تا 1394 باید سالیانه دست کم سه درصد به درآمد ملی اضافه می شد که نشد؛ براین اساس در مجموع 35 درصد از افزایش درآمد ملی در این سال ها از دست رفت.
وی ادامه داد: اگر رشد جمعیت را نیز حدود سه تا چهار درصد حساب کنیم، بین سال های 1390و 1391 و اوایل 1392 حدود 40 درصد از درآمد سرانه ملی از دست رفت و برای جبران آن نیازمند رشد اقتصادی چند ساله هستیم.
طیب نیا اضافه کرد: در سال 1395 رشد اقتصادی قابل ملاحظه ای حاصل شد که بخشی از کاهش درآمد سرانه را جبران کرد، اما هنوز باید چند سال تلاش کنیم تا به تولید سال 1390 برسیم و پس از آن سطح زندگی مردم را به همان نسبت بهبود دهیم.
وی با ابراز خوش بینی از شرایط آینده اقتصادی کشور یادآوری کرد: طبیعی است که پیش بینی های اقتصادی مشروط است. ایران از نظر اقتصادی ظرفیت بالایی برای رشد دارد اما آنچه به ما ضربه می زند منازعات سیاسی است.
وزیرامور اقتصادی ودارایی هشدار داد باید در جریان انتخابات مراقب باشیم منازعات و مسائل سیاسی، منافع و اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار ندهد.
طیب نیا گفت: متاسفم که می بینم برخی آقایان و رسانه ها این روزها مطالبی به زبان می آورند که به زیان منافع ملی است و باید امروز منافع ملی را در راس قرار دهیم.
وی اظهار داشت: برگزاری انتخابات فقط برای انتخاب فردی خدمتگزار است و اگر آحاد جامعه و ارکان نظام همچون دوران جنگ هشت ساله در کنار هم باشند، آینده روشنی را در پیش خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها