تصور کنید که پانسمانی که روی زخم شما قرار دارد بتواند از طریق اتصال وایرلس 5G شرایط زخم و میزان بهبود آن را به دکتر‌تان اطلاع دهد. محققان دانشگاه Swansea در بریتانیا از سال آینده میلادی طراحی و تولید چنین پانسمان هوشمندی را آغاز خواهند کرد به این ترتیب آنچه زیر پانسمان‌ها قرار دارد دیگر یک معما باقی نمی‌ماند.
کد خبر: ۱۰۲۰۷۹۴
ردیابی بهبود زخم‌ها با پانسمان‌های هوشمند و استفاده از اینترنت 5G

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، این پانسمان‌های هوشمند می‌توانند علاوه بر ارسال گزارش‌های مربوط به زخم برای متخصصان، به سنسورهای نانو مجهز شوند تا بهبودهای زخم را ردیابی کنند. با در اختیار داشتن اطلاعات مختلف از این پانسمان‌ها دکترها می‌توانند مبتنی بر میزان بهبودهای مشاهده شده، تجویزهای جدید و شخصی سازی شده را به بیمار ارایه کنند.

دکترها هم می‌توانند از این طریق میزان فعالیت فیزیکی فرد آسیب دیده را بسنجند. زخم‌ها اغلب زمانی که بیمار ورزش می‌کند و خون کنار زخم در جریان است، سریع‌تر ترمیم می‌شوند. این پانسمان‌ها می‌توانند تشخیص دهند که بیمار در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارد و میزان فعالیتش در یک زمان خاص چقدر است.

البته اگرچه متخصصان نانوفناوری سنسورهایی را تولید خواهند کرد که بتواند تغییرات زخم را "بخوانند"، پانسمان‌های نهایی احتمالا برای صرفه جویی در هزینه‌ها با استفاده از پرینترهای سه بعدی تولید خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها