زن جوان به بهانه دریافت وام سه میلیون تومانی، مدیر بانک را در تله‌ای گرفتار کرد و با همدستی شوهرش و مرد همسایه به اخاذی 150 میلیون تومانی دست زد. شاکی هشت ساعت در خانه متهمان گروگان بود.
کد خبر: ۱۰۲۰۷۴۶
تله 150 میلیونی برای مدیر بانک

به گزارش جام‌جم، اوایل هفته جاری مردی میانسال که مدیر یکی از بانک‌های شهر کرج است با حضوردر شعبه 13 بازپرسی دادسرای جنایی تهران ازدو مرد و یک زن به اتهام آدم‌ربایی و اخاذی شکایت کرد.

شاکی به قاضی حسن علائی‌ اصل ثمرین گفت: چند روز پیش زنی برای دریافت وام به بانک آمد. او درخواست وام سه میلیون تومانی برای تعمیرات خانه‌اش درمحله حصارک کرج کرد. همکارانم بعد از بررسی درخواست وام، متوجه شدند مدارک او ناقص است و نمی‌توانند به وی وامی بپردازند. روز بعد پیامک‌هایی را از طریق یک شماره تلفن ناشناس دریافت کردم که در آن زنی مدعی بود به‌دلیل مشکلات مالی و نیاز به وام دارد. ابتدا توجهی نکردم تا این‌که زن ناشناس تماس گرفت و متوجه شدم او همان زنی است که برای دریافت وام تعمیرات مراجعه کرده بود.

دامی برای مدیر بانک

شاکی ادامه داد: زن جوان روز حادثه از من خواست شرایط زندگی‌اش را بررسی کنم، شاید نظرم درباره وام تغییر کند. آن قدر اصرار کرد تا این‌که به خانه‌اش رفتم. زمانی که وارد خانه این زن شدم او تنها بود. دقایقی از حضورم در آن خانه نگذشته بود که دو مرد جوان در آپارتمان را بازکرده و وارد خانه شدند. با دیدن آنها شوکه شدم. یکی از آنها فریاد زد من شوهر این زن هستم و تو در خانه‌ام چه می‌کنی. با شنیدن این حرف‌ها شوکه شدم. هرچه گفتم اشتباه می‌کنند‌ فایده‌ای نداشت.

وی گفت: آن دو مرد کتکم زدند. دست و پایم را با پارچه و طناب بستند. تهدیدم کردند مرا خواهند کشت. یکی از آنها حتی از صحنه کتک زدن من با گوشی خود فیلم گرفت و مرا تهدید کردند که باید 150 میلیون تومان به آنها بپردازم، در غیر این صورت به من آسیب می‌رسانند و فیلم را در فضای مجازی منتشر کرده و آبرویم را خواهند برد. آنها مرا مجبور کردند با معاون شعبه تماس بگیرم و پول را از او بخواهم. از ترس جانم با معاونم تماس گرفتم و به او گفتم برایم مشکلی پیش آمده و از وی خواستم 150 میلیون تومان به حسابم واریز کند تا به محض بازگشتم به بانک این پول را به حساب بانک بازگردانم. او نیز بناچار طبق خواسته‌ام عمل کرد. زن اخاذ و دو همدستش هشت ساعت مرا در آن خانه به گروگان گرفتند و زمانی که پول به حساب واریز شد و آن را برداشت کردند، مرا از آن خانه خارج کردند. آنها تهدیدم کردند اگر ماجرا را به پلیس اطلاع دهم، فیلم تهیه شده از مرا را در فضای مجازی منتشر خواهند کرد.

دستگیری زوج اخاذ

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس آگاهی استان البرز برای بررسی موضوع و دستگیری آدم‌رباهای اخاذ آغاز شد. در این مرحله ماموران به تحقیق از همکار شاکی پرداختند که معلوم شد او طبق خواسته مدیر بانک پول را واریز کرده است.

در این مرحله با مشخصاتی که مدیر بانک به پلیس داد، ماموران توانستند خانه زوج اخاذ را در محله حصارک کرج شناسایی کنند. سرانجام این دو متهم دو روز پیش بازداشت شدند. متهمان به پلیس آگاهی منتقل شدندو در جریان تحقیقات به آدم‌ربایی و اخاذی از مدیر بانک اعتراف کردند.

متهم زن در بازجویی‌ها گفت: من ابتدا برای دریافت وام سه میلیون تومانی به شعبه‌ای که شاکی کار می‌کرد، رفته بودم. اما زمانی که وام نگرفتم و به خانه بازگشتم‌ مرد همسایه‌مان نزد من و شوهرم آمد و بعد از مطلع شدن از ماجرا، از ما خواست اگر کمکش کنیم، یکشبه پولدار خواهیم شد. او نقشه گروگانگیری و اخاذی را طراحی کرد و من و شوهرم با او همدست شدیم.

وی افزود: مرد همسایه ابتدا با مدیر بانک پیامکی ارتباط گرفت و بعد من با همان خط تلفن با او حرف زدم. اعتماد مدیر بانک را جلب کردم و برای بازدید خانه‌ام آمد. در ادامه نقشه‌مان شوهرم و مرد همسایه سر رسیدند. کتکش زدند. عکس از او گرفتند و دست و پایش را بستند. بعد از وی 150 میلیون تومان اخاذی کردیم. قرار بود مرد همسایه از پول اخاذی شده 20 میلیون تومانی به ما بدهد که دیگر خبری از او نشد .

فرار با 26 میلیون

با اعتراف وی، شوهرش نیز گفته‌های او را تائید کرد. درحالی که پلیس در جست‌وجوی همدست فراری آنها بود معلوم شد متهم فراری 26 میلیون تومان از پول اخاذی شده را برداشت کرده و گریخته است.

بقیه پول‌های اخاذی شده نیز توسط بانک با دستور قضایی مسدود شد و به حساب بانک بازگردانده شد.

معصومه ملکی - حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها