مسئولان در حالی بارها علت تورم بالای 40 درصدی در دولت دهم را تزریق پول پرقدرت بانک مرکزی به مسکن مهر اعلام می‌کنند که قرار است همین بانک 4/2هزار میلیارد تومان به مسکن اجتماعی اختصاص دهد.
کد خبر: ۱۰۲۰۷۰۴

به گزارش مهر، محمدجواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن چند روز قبل در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها، از آغاز طرح مسکن اجتماعی در خرداد سال جاری خبر داده و گفته بود این طرح با اختصاص 2400 میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی برای ساخت مسکن پنج میلیون خانوار کم‌درآمد به صورت تسهیلات ارزان قیمت (با نرخ بهره 5 درصد) اجرایی خواهد شد.

به گفته دست‌اندرکاران حوزه مسکن، گذشته از شائبه تبلیغاتی بودن اعلام این خبر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و همچنین گذشته از تکرار وعده و وعیدهای مکرر مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر آغاز طرح مسکن اجتماعی در طول چهار سال دولت و تعویق مکرر تاریخ‌های اعلام شده، این سؤال مطرح است چرا دولتی که همواره خود منتقد سیاست دولت قبل در حوزه مسکن ـ‌ طرح مسکن مهر ـ‌ بوده، همان روش را برای اجرای طرح مسکن اجتماعی برگزیده است؟

یکی از مهم‌ترین نقدهایی که کارشناسان اقتصادی نزدیک به دولت و همچنین مقامات اقتصادی ـ‌ اجتماعی دولت یازدهم نسبت به طرح مسکن مهر مطرح کرده و می‌کنند، تورم‌زا بودن آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها