ساختمان وزارت کشور در حالی آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر می گذارد که امسال بنا بر اعلام وزارت کشور تعداد ثبت نام نامزدها رکورد زده است. حضور 1405 نفر برای ثبت نام آن هم تا پایان روز سوم نشان می دهد که علاقه به صندلی ریاست جمهوری سال به سال افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۶۴
وعده ها  و آرزوهای نامزدهای ریاست جمهوری چیست؟/ از شنا با ترامپ در اقیانوس هند تا قانونی شدن تریاک

به گزارش جام جم آنلاین حضور چهره های ناشناخته برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری حالا چندین دوره است که سوژه های رسانه های داخلی و خارجی است. امسال اما حضور چشمگیر این افراد در وزارت کشور برای ثبت نام ریاست جمهوری باعث بحث های بسیاری در این رابطه شده است. افرادی که از جای جای نقاط مختلف ایرانی راهی میدان فاطمی شده اند تا حداقل پیام خود را از طریق رسانه ها و البته شبکه های مجازی به گوش مخاطبانشان برسانند! از فردی که قرار است در صورت انتخاب تریاک را آزاد کند گرفته تا فردی که با صداقت می گوید آمده است تا «جیبش را پر کند و حس قدرت طلبی اش را ارضا کند».
« بهترین موقعیت برای دیده شدن » این شاید مهم ترین و اصلی ترین و البته قابل قبول ترین دلیلی باشد که می شود برای ثبت نام بسیاری از افراد در انتخابات ریاست جمهوری دانست وگرنه بدون شک باید دنبال دلایل سلامت روانی برخی از افراد ثبت نام شده رفت .


روز اول؛ از دمپایی تا کروات قرمز
در همان روز اول ثبت نام مردی با دمپایی و شناسنامه به دست برای ثبت نام توجه رسانه ها را به خود جلب کرد . فردی که با دمپایی برای ثبت نام جهت رییس جمهور شدن به وزارت کشور مراجعه کرده بود علتش را بزرگ بودن پای خود بیان می کند و در حالی که می‌گفت نگهبان یک کارخانه کاشی سازی است از قصدش برای شنا با ترامپ رییس جمهور آمریکا در اقیانوس هند برای خبرنگاران حاضر سخن می‌گفت!
رقم یارانه هم از وعده های انتخاباتی بسیاری از ثبت نام کنندگان است. یک کارشناس ارشد تربیت بدنی فاقد شغل از اولین ثبت نام کنندگان است که هدف خود را حل مشکل بیکاری و تورم اعلام کرده و گفته است که در صورت انتخاب به مردم 300 هزار تومان یارانه خواهد داد.
جوان 25 ساله ای که لیدر تیم های فوتبال از جمله تیم تراکتورسازی است هم از کاندیداهای ریاست جمهوری در روز اول است. او گفت که عاشق امیرقلعه نوعی و محمود احمدی نژاد است و حاضر است به نفع حمید بقایی کنار بکشد.
یکی دیگر از چهره های روز اول فردی با کروات قرمز است . البته نه پوشش او بلکه وقتی در برابر خبرنگاران نظراتش را بیان می کند سوژه می شود. ویدئوی حرف های او به زبان انگلیسی! یکی از ویدئوهایی بود که خیلی در روز اول در شبکه های مجازی دست به دست می شد. او قول می دهد که در صورت انتخاب شدن به هر ایرانی 15 میلیون تومان یارانه بدهد!


روز دوم ؛ تریاک را قانونی می کنم
«به نام خدای گرازهای مظلوم» هم شعار انتخاباتی یکی از جوانانی از که با پلاکاردی با همین شعار وارد کارزار انتخابات شده است!
یک جوان متولد ۱۳۶۸ هم که هنوز دانشجوی مقطع کارشناسی است پس از ثبت نام گفت که از حسن روحانی در کابینه خود استفاده نخواهد کرد.
فردی با حضور در وزارت کشور می گوید: ثبت نام انتخابات طبق قانون شرایط سنی ندارد به همین دلیل آمده تا دختر خردسالش را در انتخابات ثبت نام کند!
اما پر رنگ ترین حاشیه روز دوم مربوط به نامزدی است که می گوید با انتخابش تریاک را قانونی می کند تا هم درگیری نیروی انتظامی با قاچاقچیان تمام شود و هم جوانان چون تریاک ممنوع نیسن حرصی برای مصرف آن نداشته باشند. این کاندیدای ثبت نام کرده خیلی جدی از محاسن خشخاش هم حرف می زند آنقدر که خبرنگاران سوال کننده دیگر لبخند نزنند و به فکر فرو بروند!


روز سوم؛ دهه هشتادی ها به پیش
روز سوم حضور چهر های شناخته شده کمتر بود . به همین دلیل حاشیه های افراد عادی و البته عجیب بیشتر بود. فردی روحانی با 5 زن و 18 فرزند قصد کاندیداتوری داشت و می‌گفت که در صورت رییس جمهور شدن نیازی به محافظ ندارد. خانم 54 ساله ای نیز وارد وزارت کشور شد و گفت که قصد رییس جمهور شدن ندارد، اهداف دیگری دارد و می خواهد حرمت خانم ها حفظ شود.
هوشنگ امیراحمدی، مشهور به دلال رابطه ایران و آمریکا نیز آمد تا رییس جمهور شود، او در سال 1392 نیز کاندیدا بود و رد صلاحیت شد.
از کاندیداهای دیگر امروز پدر و مادری بودند که با ٢ فرزند خردسال خود، به طور ٤نفره کاندیدا شدند!
از حاشیه های قابل توجه دیگر که روز سوم مورد توجه عکاسان و خبرنگاران بود ، ورود دهه هشتادی‌ها به عرصه کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری بود، پسر دوازده ساله ای با شناسنامه و به همراه پدر خود برای نام نویسی در انتخابات به محل وزارت کشور آمد.

این یکی از عجیب ترین تصاویر به جا مانده از ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری است که بدون شک تا سالهای سال در خاطر فعالان سیاسی و جامعه شناسان ایران باقی خواهد ماند. عکسی که صف انتظار برای ورود به ساختمان وزارت کشور را نشان می دهد.

این شخص هم با شعاری عجیب و در حمایت از محیط زیست پا به عرصه انتخابات گذاشته است.


یک روز عادی برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری!


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
۰
۰
عجب شیر تو شیری
افشین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۰
۰
متاسفم برای مملكتی كه مهد تمدن جهان بوده و هر شخصی میتونه بیاد و برای بالاترین قدرت یك كشور ثبت نام كنه!!
دریغا ایران چو ویزان شود / كنام پلنگان و شیران شود...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها