جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی تاکید کرد: با برداشت کنندگان غیرمجاز چریش به شدت برخورد می شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۴۷

حلیمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه چریش یکی از گیاهان دارویی است که در ماه های فروردین و اردیبهشت در سطح وسیعی در این استان روییده می شود، گفت: مردم از این گیاه برای پخت آش و نان استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه هر شخصی فقط مجاز به برداشت این محصول تا حدود چهار کیلوگرم است، افزود: اما برخی از افراد اقدام به برداشت این محصول تا میزان چندین کیسه و یا یک نیسان برای خرید و فروش و کسب سود بیشتر می کنند که این امر ضربه جدی به منابع طبیعی وارد خواهد کرد. طی یک ماه گذشته با این افراد به صورت جدی برخورد شده و حتی برخی از آن ها نیز بازداشت شده اند.

وی در پاسخ به این سوال که تعداد برخوردها تا چه میزان بوده است، اظهار کرد: به علت اینکه هنوز آمار جمع بندی نشده نمی توان آماری ارائه داد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا با وجود تشدید نظارت و برخوردها هنوز شاهد فروش چریش در سبزی فروشی‌های سطح شهر تا میزان وسیعی هستیم، توضیح داد: این اداره کل نمی‌تواند با سبزی‌فروشی‌ها برخورد کند چراکه آن ها در برداشت این گیاه نقشی نداشته و باید با آن شخصی برخورد شود که چریش را در میدان بار به صاحب غرفه فروخته است.

به گفته وی، از زمانی که برخوردها شدت یافته میزان برداشت چریش در سطح وسیع به مقدار چشمگیری کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها