رهبر کره شمالی عادت دارد که سالانه میلیون‌ها پوند صرف واردات مواد غذایی و نوشیدنی‌های لوکس کند. این مواد غذایی و نوشیدنی‌ها شامل لابستر (خرچنگ دریایی)، قهوه، چای و مشروبات الکلی هستند. اما مدتی است که او مجبور شده که از خیر خیلی از این موارد گذشته و بسیاری از این خوراکی‌ها را فدای پیشبرد اهدافش کند.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۲۲
ریاضت غذایی رهبر کره شمالی برای برنامه موشکی – هسته‌ای

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیلی میرور، کیم جون اون حالا کمربندش را محکم تر بسته و جهت پرداخت هزینه‌های برنامه موشکی – هسته‌ای کشورش لابستر را از فهرست غذاهای وارداتی مورد علاقه‌‌اش حذف کرده است.

رهبر کره شمالی هر سال میلیون‌ها پوند برای واردات مواد غذایی و مشروبات لوکس از کشورهای خارجی و همچنین کشورهای هم‌پیمانش صرف می‌کند اما اکنون مجبور شده است که قید بسیاری از آنها را بزند تا بتواند بودجه مورد نیاز برنامه‌های موشکی خود را فراهم کند.

در همین راستا او در سال 2016 فقط مبلغ 996000 پوند یعنی یک میلیون پوند کمتر از سال 2015 خرچنگ دریایی لابستر به کره شمالی وارد کرده است.


او همچنین سال گذشته 500000 پوند نیز در هزینه‌های قهوه و چای وارداتی نیز صرفه جویی کرده است. واردات شکلات او از 1.2 میلیون پوند به یک میلیون پوند در سال 2016 کاهش پیدا کرده است و در مقایسه با هزینه 1.2 میلیون پوندی سال 2015 ، فقط 900000 پوند واردات نوشابه غیرالکلی و مشروبات الکلی در سال گذشته به داخل کره شمالی داشته است.

حالا که کیم جون اون به صورتی توقف ناپذیر میلیون‌ها پوند صرف توسعه برنامه موشکی – هسته‌ای می‌کند، کره شمالی هر چه بیشتر خود را در مضیقه و تنگنای اقتصادی حس می‌کند.
از سوی دیگر تحریم‌های بین‌المللی به معنای آن است که به خاطر سختگیری‌های شدیدی که در مورد صادرات ذغال سنگ این کشور اجرا می‌شود، تهیه ارز خارجی برای تهیه کالاهای لوکس هر روز مشکل‌تر می‌شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی گفته است: « ما مسئله کره شمالی را چه با دخالت و چه بدون دخالت چین حل می‌کنیم.»

یک سازمان کمک‌های غذایی و کشاورزی سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرده است که کره شمالی امسال هم جزو 34 ملت نیازمند کمک‌های غذایی باقی می‌ماند و دنیا باید تلاش بیشتری بکند تا با ارسال کمک‌های انسانی به این کشور کمک کند تا دولت آن بتواند شکم مردمش را سیر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
م
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
فقط یك مرد تو دنیا است اونم رهبر كره شمالی كه امریكاه را زیر پاهاش له میكنه
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
فقط یه دیوونه میتونه این كارو با كشورش بكنه

نیازمندی ها