هر ورزشکاری برای اینکه به بالاترین سطح حرفه ای برسد باید اعتماد به نفس کامل داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۱۷۴۸۴
خودشیفته ترین بازیکنان فوتبال / صدرنشینی قاطعانه زلاتان ابراهیموویچ! +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین ، در دوران حرفه ای ورزش ممکن است افراد زیادی به ورزشکار بگویند که اصلا در کارش خوب نیست، این افراد ممکن است هواداران باشند یا نزدیک ترین افرادی که ورزشکار در اطراف خود دارد. ورزشکاری که اعتماد به نفس بالا داشته باشد خوب می داند چطور انتقادات را بپذیرد، روی خود کار کند تا به سطح بالاتری از موقعیت ورزشی اش برسد.

اما سطح اعتماد به نفس برخی از ورزشکاران آنچنان به طور کاذب بالا می رود که رو به نخوت، گستاخی و بی ادبی می رود. این ورزشکار فکر می کند که هیچکس بهتر از او وجود ندارد و بسیاری آرزو می کنند تا مثل او باشند. این تکبر باعث می شود تا آنها بسیاری از رفتارهای حرفه ای را نادیده بگیرند و نسبت به همه اطرافیانشان گستاخ و بی پروا باشند. این گستاخی گاهی اوقات هزینه های سنگینی در بردارد، هزینه هایی مثل از دست دادن هواداران و حتی از دست دادن موقعیت عالی و خوب ورزشی.

در دنیای فوتبال گستاخی جای بسیار قابل توجهی برای خودش پیدا کرده است. گستاخ ترین و البته گاهی اوقات بی ادب ترین فوتبالیست های دنیای کنونی فوتبال چه کسانی هستند؟

1- زلاتان ابراهیموویچ

می گویند صحبت کردن آن هم در حالی که سوم شخص را مورد خطاب قرار می دهی از نشانه های خودشیفتگی است. این شرایط کاملا با زلاتان ابراهیموویچ تطابق دارد. زلاتان را بسیاری با اظهارنظرهای عجیب و غریب و البته بی ادبانه اش می شناسند. او در خلال گفت و گوهایش خودش را سوم شخص قرار می دهد و اصلا زلاتان را برای خود تبدیل به یک فعل کرده است. از سویی به بخشی از جملات تکبرآمیزش توجه کنید: «جام جهانی بدون زلاتان ارزش دیدن ندارد».

با وجود جملات و کلمات بی ادبانه ای که زلاتان در هنگام گفت و گوهایش به کار می برد او بسیار محبوب است و هم اکنون یکی از برترین فوتبالیست های جهان به شمار می رود.

2- کریستیانو رونالدو

اصلا جای تعجب نیست که رونالدو هم در این فهرست قرار داشته باشد. او واقعا متکبر است و کسی را بهتر از خودش نمی داند. تلاش برای بهتر جلوه دادن خود از تمام فوتبالیست های دنیا و به خصوص مسی یکی از متکبر آمیز ترین رفتارهای اوست. او رفتارهای گستاخانه و البته متکبرانه خود را با ناراحتی در هنگام گلزنی هم تیمی هایش نیز به وضوح نشان می دهد! بسیاری تشکیل موزه از افتخارات خودش آن هم در حالی که فوتبالش به پایان نرسانده دلیل دیگری برای بی اندازه متکبر بودنش میدانند.

3- ماریو بالوتلی

پسر بد ایتالیایی هم اکنون در نیس فرانسه بازی می کند. او رفتارهای بی ادبانه و کارهای خارج از اخلاقش را بارها در سال های اخیر نشان داده است. خوزه مورینیو سرمربی منچستریونایتد او را بازیکنی غیر قابل کنترل معرفی کرده بود. بالوتلی بیش از اندازه مغرور است و در برابر اطرافیانش نیز همیشه رفتارهایی گستاخانه از خود نشان می دهد.

4- فرانچسکو توتی

توتی اگر بیش از اندازه اعتماد به نفس نداشت اکنون در 40 سالگی بازیکن تیم رم نبود. او با اینکه سمبل باشگاه رم محسوب می شود اما می تواند مغرور ترین بازیکن تاریخ این باشگاه هم لقب بگیرد. توتی لحظات متعددی در فوتبال تجربه کرده که تکبر و گستاخی خود را بارها نشان داده است. از تف به صورت داور گرفته تا رفتارهای نه چندان دوستانه در قبال سرمربیان مختلف رم در سال های اخیر. او نفر چهارم این فهرست است.

5- آنتونیو کاسانو

این فوتبالیست بازنشسته ایتالیایی واقعا رفتارهای بی ادبانه ای داشت. شاید بی اخلاقی های پیاپی باعث شد تا به جای اینکه به یکی از اسطوره های فوتبال ایتالیا تبدیل شود به ورطه فراموشی برود. اوج گستاخی او جر و بحث با سرمربی وقت اودینزه یعنی اسپالتی بود. کاسانو به سرمربی اودینزه در خلال یک درگیری لفظی گفته بود اینجا (اودینزه) خانه من است نه تو پس از خانه ام گمشو بیرون!

6-آرین روبن

آرین روبن یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال هلند است که هم اکنون در بایرن مونیخ بازی می کند. روبن تکبری دارد که در میان هم تیمی هایش واقعا نوبرانه است. نوع حرف زدن با رسانه ها، شادی های پس از گلش که دلش نمی خواهد کسی با او باشد و حتی شیوه فوتبال بازی کردنش ناشی از یک نوع اعتماد به نفس بیش از اندازه است که این هلندی را به مرز گستاخی می برد.

7- اشلی کول

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال انگلیس وقتی احترامش را به طور کامل از دست داد که به عنوان یکی از بازیکنان خوب تاریخ باشگاه آرسنال به تیم رقیب یعنی چلسی پیوست. او پس از این انتقال به بدگویی از آرسنال پرداخت و پس از آن بارها با هواداران آرسنال درگیری پیدا کرد. رفتارهای او با همسرش و البته در ادامه اتفاقات دیگر او را به اوج منفوریت نزد هواداران رساند.

8- سمیر نصری

نصری به دلیل رفتارهای بی ادبانه اش از منچسترسیتی طرد و به طور قرضی به سویای اسپانیا فرستاده شد. او در منچسترسیتی با همه دعوا شد، از مربی و بازیکن گرفته تا هواداران. با اینکه قراردادش با سویا قرضی است اما هیچکس در منچستر منتظر بازگشت او نیست.

9- جویی بارتون

او بی ادب ترین و گستاخ ترین فوتبالیست تاریخ لیگ برتر انگلیس شناخته می شود. بارتون اکنون در بارنلی بازی می کند. در پرونده این فوتبالیست بداخلاق و عصبی چندین مورد کتک کاری با هواداران و بازیکنان تیم حریف دیده می شود. بارتون به دلیل رفتارهای خارج از حد و مرزش به «پسر بد فوتبال» شهرت یافته است.

10- دیدیه دروگبا

دروگبا بی شک اسطوره چلسی به شمار می رود، بازیکنی ساحل عاجی که با این تیم قهرمان اروپا و لیگ برتر شد. اما دروگبا رفتارهایی بیش از اندازه مغرورانه داشت. رفتارهای او حالا که دیگر در سطح اول فوتبال دنیا نیست همچنان ادامه دارد. رفتارهای سرد و بعضی اوقات بی ادبانه باعث شد تا دل هواداران و حتی هم تیمی هایش از او بارها بشکند.

مترجم: هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
شعبون بامخ
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
توتی اصلی ترین عامل اوج تیم رم در این بیست سال است كه این تیم را اكثراً بین سه تیم بالای جدول ایتالیا قرار داده و فكر كنم تعصب او را با خودشیفتگی اشتباه گرفته اید.
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
اصلا به فك مسی هم نباشید كه بهش برمی خورد.

نیازمندی ها