مدیر کل رفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد عنوان کرد: امروزه بیش از ۶۰۰ میلیون نفر از مردم دنیا به اختلالات افسردگی مبتلا هستند.
کد خبر: ۱۰۱۷۴۷۷
شناخت پایین جوامع از سلامت روان/ بیش از ۶۰۰ میلیون نفر در جهان از افسردگی رنج می‌برند

به گزارش جام جم آنلاین، احمد حاجبی مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد صبح امروز در مراسم روز جهانی در وزارت بهداشت با اشاره به روز جهانی بهداشت اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی بر اساس معضل اجتماعی در هر سال موضوعی را جهت برنامه ریزی بیشتر آن را به عنوان شعار انتخاب می‌کند.

وی بیان کرد: اختلالات افسردگی یکی از مشکلات روان‌پزشکی در سطح جهانی است و در حال حاضر بیش از ۶۵۰ میلیون نفر در دنیا به آن مبتلا هستند.
حاجبی عنوان کرد: در حال حاضر 12.5 میلیون نفر دچار اختلالات روان پزشکی هستند که از این تعداد 6.4 میلیون نفر دچار اختلالات افسردگی و 2.2 میلیون نفر از آن‌ها دچار افسردگی شدید هستند.
وی تاکید کرد: از تعداد 6.4 میلیون بیمار افسرده، تعداد 2.2 میلیون نفر از خدمات به طور کامل استفاده و 1.2 میلیون نفر حداقل درمان را دریافت کرده اند.
وی یادآور شد: سواد سلامت روان به آگاهی و باورهای افراد بستگی دارد و توانایی شناخت، اطلاعات حوزه سلامت و شناسایی فاکتورهای خطر سلامت از جمله عوامل مهم در مسئله بیماری افسردگی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها