رئیس پلیس فتا گیلان گفت: همسر سابق زن 23 ساله که تصاویر خصوصی او را منتشر کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۶۸
همسر سابق عامل انتشار تصاویر خصوصی زن بود

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سرهنگ ایرج محمدخانی با اشاره به ارسال یک پرونده هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی از سوی مقام قضایی به پلیس فتا اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی زن 23 ساله گیلانی، مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه اجتماعی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پی‌جویی فنی و پلیسی، عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروند گیلانی در شبکه اجتماعی شناسایی شد، متهم همسر سابق شاکی بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: متاسفانه مرتکبین هتک حیثیت در فضای سایبر با تصور اینکه انتخاب این روش تلافی جویی، ساده، بی دردسر و از همه مهم‌تر در خفا صورت می‌گیرد و احتمال به دام افتادن شان نزدیک به صفر است، مرتکب چنین جرم بزرگی می‌شوند. در صورتی که اصلا اینطور نیست و به دام انداختن این مجرمان برای پلیس فتا به همان اندازه‌‌ای که مجرمان سایبری ظرف چند ثانیه با چند کلیک به اهداف پلیدشان می‌رسند، ساده و راحت است.

رئیس پلیس فتا استان گیلان انتشار تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی افراد را که باعث هتک حیثیت افراد می‌گردد را از چالش‌های فضای مجازی خواند و گفت: رعایت اخلاقیات همان قدر که در فضای حقیقی ضرورت دارد در فضای مجازی نیز مهم است و کاربران باید رویکرد اخلاق مدارانه داشته باشند و انتشار و به اشتراک گذاری تصاویر، کلیپ‌ها و... شخصی و خصوصی دیگران خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها