وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مالیات در کنار اینکه دوری از درآمد های نفتی را به دنبال می آورد، می تواند عدالت را در جامعه گسترش دهد و به کارآمدی بیشتر اقتصاد بیانجامد.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۳۱
تورم جز با اصلاح سامانه امور مالیاتی در کشور کاهش نمی یابد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، علی طیب نیا پیش ازظهر پنج شنبه در حاشیه افتتاح ساختمان اداره کل امور مالیاتی و دارایی استان سمنان که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری رسید، درباره اهمیت مالیات بیان داشت: مالیات به ما کمک می کند تا سیستم اقتصادی کارآمد تری را در کشور پیاده کنیم.

وی افزود: اگر مردم بدانند دریافت مالیات به صورت عادلانه صورت می گیرد و با مدیریت هزینه می شود، بیشتر به مالیات اهمیت داده و اطمینان می کنند لذا باید مسئولان در تلاش باشند تا اعتماد مردم نسبت به مالیات را از دست ندهند.

وزیر اقتصاد و دارایی کابینه یازدهم با بیان اینکه خوشبختانه استان سمنان در زمره پیشگامان امور مالیاتی کشور است، بیان داشت: تورم جز با اصلاح سامانه امور مالیاتی در کشور کاهش نمی یابد و این امر خوشبختانه در بین مردم این استان نهادینه شده است.

طیب نیا با بیان اینکه مالیات باید در بین مردم نهادینه شده و به یک فرهنگ عمومی بدل شود تا در آن موفق باشیم، ابراز داشت: مالیات در سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی و اشتغال نامگذاری شده جایگاه ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به مقوله مالیات تاکید کرده اند، افزود: سیستم کارآمد و بر مبنای عدالت مالیاتی می بایست در جامعه تقویت شود.

ساختمان امور مالیاتی سمنان در چهار طبقه با مساحت هفت هزار و ۸۳۰متر مربع و با اعتبار ۲۴میلیارد تومان پیش از ظهر امروز به بهره برداری رسید.

سفر یک‌روزه هیئت دولت به استان سمنان برای افتتاح و کلنگ زنی ۱۸طرح عمرانی و اقتصادی از صبح پنج شنبه آغاز شده و تا غروب امروز ادامه خواهد داشت.

چند نفر از وزاری کابینه یازدهم مانند وزیر اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و همچنین معاونان این وزارتخانه ها در این سفر روحانی را همراهی می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
تا جایی كه ما می دونم بازاریای عزیز كه مالیات نمی دن . نن هرچه آهن فروش و تاجر می شناسم همه معاف از مالیاتن . ولی پول یكی از ماشیناشون پول ۴ سال كار یه كارمنده .
راستی كسی كه ضرر كنه و معاف مالیاته میتونه با ضررش مازارتی بخره!!!!!!!

نیازمندی ها