در تعطیلات نوروزی امسال بیش از 770 هزار مسافر نوروزی در استان یزد اسکان داده شدند.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۱۴

به گزارش تابناک یزد، جانشین رئیس ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان یزد گفت: از 25 اسفند 1395 تا 13فروردین 96 بیش از پنج میلیون و 700هزار وسیله نقلیه در 766 محور استان یزد
تردد کردند.

سیدمحمدرضا سیدحسینی درباره بازدید از اماکن تاریخی استان نیز گفت: مجموع آمار بازدید اماکن تاریخی و موزه‌های استان به صورت بلیتی حدود 139 هزار نفر بوده که در مقایسه با آمار 150 هزار نفری سال قبل 14درصد کاهش یافته است. معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد افزود: در سال 95 تعداد تردد مجموع وسایل نقلیه در 60 محور استان بیش از چهار میلیون و 355 هزار و 557 دستگاه بوده که آمارهای امسال بیانگر 32 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با توجه به این‌که شعار نوروز امسال، نوروز متفاوت بود، با همکاری اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برنامه‌های متعددی انجام شد که این برنامه‌ها در جذب گردشگر و ماندگاری مسافران بسیار اثرگذار بود.

فاطمه دانش‌یزدی یادآور شد: برنامه‌های ویژه در اماکن تاریخی نظیر باغ دولت‌آباد و ایجاد فضاهای بوم‌گردی تنوع بسیاری در برنامه‌های گردشگری امسال ایجاد کرد.

وی در مورد اسکان مسافران نوروزی در یزد نیز گفت: امسال نزدیک به 800 هزار نفر در فضاهای پیش‌بینی شده در استان یزد در طول تعطیلات نوروز اسکان یافتند که 180هزار نفر از این تعداد مربوط به اسکان آموزش و پرورش بوده است. همچنین در دور اول سفرهای نوروزی، میزان اشغال ظرفیت اسکان در یزد 100 درصد بود به نحوی که برای اسکان مسافران از حسینیه‌ها نیز کمک گرفته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها