همه ما زمانی که صورتمان جوش میزند به این فکر می‌افتیم که هرچه زودتر از دست آنها خلاص شویم، اما ترکاندن جوش برخی نواحی صورت می‌تواند در بدترین حالت منجر به مرگ، فلج صورت و مننژیت شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۹۳
ترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، همایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو با بیان اینکه مثلث خطرناک صورت شامل قسمتهایی از بینی، فاصله‌ی بینی تا لب بالایی و گوشه‌های لب است، گفت: این ناحیه از صورت قسمتی به نام سینوس کاورنوس را پوشش می‌دهد که ترکاندن جوشهای این نواحی می‌تواند منجر به مرگ، فلج صورت و مننژ (سیستمی از چند غشا یا لایه بوده که سیستم عصبی مرکزی را در بر می‌گیرد) شود و در واقع این نواحی به مثلث خطرناک صورت معروف هستند.

وی افزود: به عبارت دیگر این قسمت یک حفره در پایه‌ی مغز است که خون بدون اکسیژن را از مغز به قلب باز می‌گرداند و رگهای صورت که مسئول گردش خون در این ناحیه هستند، به قسمت پشتی مغز دسترسی دارند و اگر در اثر ترکاندن جوش یا ایجاد زخم، این ناحیه دچار عفونت شود، مستقیما وارد مغز شده و می‌تواند نابینایی یا مرگ شود.
این متخصص پوست و مو در پاسخ به این سوال که کندن جوش چگونه باعث عفونت می‌شود، اظهار داشت: زمانی که جوش را فشار می‌دهید، پوست آن دچار پارگی می‌شود و باکتریهای موجود روی دست در اثر تماس می‌توانند به راحتی وارد زخم باز شده و منجر به عفونت شوند.
وی تاکید کرد: جوش‌های این ناحیه از صورت را به هیچ عنوان فشار ندهید و اگر به دنبال راه حلی برای درمان آنها هستید یا اگر به طور اتفاقی جوش‌های این ناحیه دچار آسیب شدند حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.
مژدهی آذر یادآور شد: کندن موی بینی نیز میتواند باعث عفونت کردن ریشه‌ی مو شود، زیرا بینی حاوی باکتریهای خطرناکی است که لابه لای موهای آن وجود دارند و این عفونت از طریق همین رگ‌ها می‌تواند وارد مغز شود، بنابراین بهترین روش برای اصلاح موی بینی، کوتاه کردن آن‌ها با استفاده از قیچی مخصوص است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها