رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: با توجه به این که امروزه شهروندان کمتر پول نقد همراه خود دارند و بیشتر از طریق کارت‌های بانکی خرید می‌کنند، لازم است هنگام پرداخت بهای کالاها و خدمات خریداری شده خود اقدام به کشیدن کارت و وارد کردن رمز عبور کنند و رمز و کارت خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۷۶

سرهنگ نیک‌نفس در توصیه به شهروندان اظهار کرد: در صورت کشیدن کارت در دستگاه‌های کارتخوان مراقب باشند دستگاه‌های کارتخوان سالم باشد و مواردی مثل چسب خوردن یا قطعات اضافی روی آن نباشد، چراکه در صورت چسب خوردگی یا قطعات اضافه امکان اسکیمر وجود دارد.

وی در توضیح اسکیمر افزود: مجرمان با نصب ابزاری پیشرفته در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی در دستگاه کارتخوان، قادر هستند تمامی اطلاعات کارت بانکی را کپی کنند و اطلاعات کارت را بخوانند. بنابراین احتمال این که دستگاه‌های کارتخوان در فروشگاه‌ها دارای سخت‌افزارهای اسکیمری باشد، وجود دارد.

این مقام آگاه تاکید کرد: به هیچ عنوان کارت را در اختیار فروشندگان قرار ندهید و رمز بانکی خود را به آنها نگویید و خود شهروندان عملیات بانکی را انجام دهند.

وی در توصیه به هموطنان خواست دقت کنند در دام اسکیمر برخی فروشندگان گرفتار نشوند و ادامه داد: حتما در خریدها دقت کنید که کجا و کدام مغازه کارت کشیده‌اید، چرا که شاید شما برای یک خرید چند هزار تومانی به دام اسکیمرها بیفتید و این که فقط در خریدهای گران دقت داشته باشید کافی نیست.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: متاسفانه باید گفت علت اصلی وقوع جرائم اینترنتی، سهل‌انگاری کاربران است. اگر رمز عبور راخود مشتری در دستگاه وارد کند و عملیات پرداخت را با دقت و بدون حضور دیگران انجام دهد، هیچ گاه مجرمان نمی‌توانند از چنین شگردهایی استفاده کنند.

وی با بیان این که شهروندان در صورت گرفتاری در دام اسکیمرها بسرعت رمز بانکی خود را تغییر دهند، یادآور شد: تغییر رمز بانکی به صورت دوره‌ای و متناوب کمک زیادی می‌کند تا افراد در دام اسکیمرها نیفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها