زنگ خطر برای بانوان کاراته‌کا به صدا درآمد

هروی: مبارزات مهم‌تری در پیش است

کاراته ایران با سه طلای سعید علیپور، فاطمه چالاکی و سجاد گنج‌زاده و چهار برنز امیرمهدیزاده در وزن 60- کیلوگرم، نگین باقری و ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی و تیم دانشگاه آزاد با ترکیب روشنی، ساجدی‌فر و تدین در کاتای تیمی به کار خود در مرحله سوم لیگ جهانی کاراته در امارات موسوم به مسابقات کاراته وان خاتمه داد.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۱۰

در جدول توزیع مدال‌ها نیز تیم ایران با سه مدال طلا و چهار برنز در مکان نخست قرار گرفت. اسپانیا با دو طلا و دو نقره در مکان دوم ایستاد و ایتالیا با دو طلا، یک نقره و دو برنز سوم شد. تیم‌های کرواسی با یک طلا و دو برنز و اوکراین و آمریکا با یک طلا و یک برنز در مکان‌های چهارم و پنجم ایستادند.

شهرام هروی، سرمربی تیم ملی در ارزیابی‌های خود بعد از پایان این رقابت‌ها می‌گوید: این دوره از مسابقات به لحاظ کمی و کیفی در سطح فنی خوبی برگزار شد. کشورهای زیادی شرکت داشتند که عمدتا مدعیان آسیایی ـ جهانی با قهرمانان اول و دوم خود حضور داشتند. کمیت رقابت‌ها نیز به لحاظ حضور نفرات شاخصی از ایتالیا، قزاقستان، گرجستان، اوکراین، ازبکستان، اسپانیا، آذربایجان روسیه، ژاپن و ترکیه بالا بود.

سرمربی تیم ملی به عملکرد کاراته‌کاهای ایران هم اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: در وزن 84- کیلوگرم دو نماینده ما خوب مبارزه کردند، پورشیب صرف‌نظر از شرایط داوری، عملکرد خوبی مقابل آراگا داشت. حتی در پیکار فداکار با نماینده یونان نیز مشکل داوری گریبانگیر وی شد، اما در دو وزن 67- و 75- کیلوگرم نمایندگان ما عملکرد خوبی نداشتند و باید در جلسه با کادر فنی در این مورد تصمیم بگیرند. گنج‌زاده روند رو به رشد خود را ادامه داد و در این مسابقات هم مبارزات خوب و سطح بالایی را به نمایش گذاشت. امیر مهدیزاده هم نشان داد همچنان یک کاراته‌کای قابل اتکا در تیم ملی است. هدف ما موفقیت کاراته ایران در میادین پیش روست و به همین دلیل هر کاراته‌کایی که عملکرد بهتری داشته باشد به تیم ملی راه پیدا می‌کند.

پورشیب کاراته‌وان برای محک ماست

ذبیح‌الله پورشیب، کاپیتان تیم ملی کاراته هم درباره این رقابت‌ها گفته است: اساس مسابقات کاراته وان زیاد مهم نیست و این میادین فقط برای تقویت نقاط ضعف و قدرت کاراته‌کاها مناسب است. رقابت‌های مهمی پیش روی تیم ملی است و باید خودمان را برای مسابقات رسمی آماده کنیم. در کل سطح مسابقات امارات بالا بود، اما با این همه همان طور که اشاره شد این مسابقات به نوعی حکم میدان آماده‌سازی و تدارکاتی را برای کاراته‌کاهای تیم‌ها دارد.

نمایش ضعیف بانوان

در تیم کاراته بانوان ایران، فاطمه چالاکی نمایش امیدوارکننده‌ای داشت و با عملکرد خوب خودش هم موفق به کسب یک مدال طلای ارزشمند شد، اما سایر کاراته‌کاهای تیم بانوان ضعیف ظاهر شده و توفیقی نه فقط در کسب مدال نداشتند، بلکه به لحاظ فنی هم عملکرد ضعیفی را به تصویر کشیدند. کادر فنی این تیم در مدت زمان باقیمانده برای ارتقای سطح فنی و آماده‌سازی تیم باید سخت تلاش کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها