وزیر امورخارجه آمریکا خبر داد؛

دستور ترامپ برای بازسازی روابط با روسیه

دیمیتری پسکوف گفت: روابط دوجانبۀ امریکا و روسیه ممکن است به سطحی بدتر از روابط دو طرف در دوران جنگ سرد رسیده باشد.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۱۷
کرملین: روابط امریکا و روسیه تیره‌تر از دوران جنگ سرد است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، دیمیتری پسکوف -- سخنگوی کرملین -- در مصاحبه با رسانه های آمریکایی گفت: روابط دوجانبۀ امریکا و روسیه ممکن است به سطحی بدتر از روابط دو طرف در دوران جنگ سرد رسیده باشد.

وی افزود: تبلیغات ضدروسی که از تلویزیون‌ امریکا پخش می‌شود باعث شده مردم امریکا تصور کنند هکرهای روسی همه‌جا حضور دارند.

سخنگوی کاخ کرملین گفت: «مردم امریکا تحت تأثیر تبلیغات ضد روسی زیادی بوده‌اند و احساس می‌کنند قربانی هستند. به همین دلیل فکر می‌کنند هکرهای روسی همه‌جا هستند...اما این درست نیست. این‌ها اخبار غیرواقعی و افترا است.»

پسکوف تأکید کرد تمام ادعاها مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال 2016 نادرست است.

وی افزود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، الزاماً دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، را به دیگر رؤسای جمهور این کشور ترجیح نمی‌دهد و این مسئله «ترجیح دادن فردی به فرد دیگر نیست، بلکه مربوط به نزدیک بودن ایده‌های یک فرد به شماست؛ نزدیک بودن ایده‌های یک فرد به افکار عمومی در روسیه.»

پسکوف گفت: «این مسئله بسیار ساده است. سیاستمداران مختلفی در هر کشور هستند و در امریکا نیز برخی از آن‌ها می‌گویند به دنبال بهبود روابط با روسیه‌اند. آن‌ها می‌گویند می‌دانیم که مشکلات زیادی داریم و مطمئنیم که نمی‌توانیم بر سر تمام مسائل به توافق برسیم اما از این مسئله نیز اطمینان داریم که باید با هم گفتگو و تعامل داشته باشیم.»

ترامپ و پوتین هر دو گفته‌اند تلاش خواهند کرد تا روابط امریکا و روسیه را بازسازی کنند.

روابط روسیه و امریکا به پایین‌ترین سطح پس از پایان جنگ سرد رسیده است. روابط دو کشور پس از برگزاری همه‌پرسی در شبه‌جزیره کریمه در سال 2014 و الحاق مجدد این منطقه به فدراسیون روسیه، تیره شد. اتهامات مقام‌های امریکایی به روسیه دربارۀ دخالت این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالت متحده نیز یکی دیگر از دلایل سرد شدن روابط دوجانبه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
۰
۰
امریكا شغالی است كه در صورت نزدیك شدن به انسان جزء جراحت و درد چیزی نصیب ادم نمیشه و انسان باید از شغال دوری كنه اقای پوتین رفیق
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
۰
۰
لعنت بر امریكای شغال
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها