سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گوید آمار مبتلایان به افسردگی در سطح بین‌المللی، در دهۀ گذشته، تقریباً 20 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۳۷
هشدار سازمان بهداشت جهانی دربارۀ افزایش افسردگی


به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، موارد ابتلا به افسردگی در یک دهۀ اخیر تقریباً 20 درصد افزایش داشته و سبب شده است این بیماری، با توجه به تأثیر آن در گرایش به خودکشی، به یکی از علل اصلی ناتوانی و معلولیت در جهان تبدیل شود.

این آژانسِ سازمان ملل روز پنج‌شنبه (10 فروردین) اعلام کرد تا سال 2015 میلادی، آمار جهانی مبتلایان به افسردگی، با 18.4 درصد افزایش در مقایسه با سال 2005، به 322 میلیون نفر رسید.

مارگارت چان، رئیس سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این آمار جدید زنگ خطری برای همۀ کشورهاست تا در رویکردهای خود نسبت به بهداشت و سلامت روانی تجدید نظر کنند و با فوریت به درمان آن بپردازند.»

بر اساس تعریف آژانس جهانی بهداشت، افسردگی «نوعی احساس غم مداوم و عدم علاقه به فعالیت‌هایی است که افراد به‌طور طبیعی از انجام آن لذت می‌برند.»

زمانی که این احساس غم و اندوه شدید شود و ناتوانی در انجام امور روزمره دو هفته یا بیشتر ادامه یابد، فرد مبتلا به افسردگی است.

کسالت و نداشتن انرژی، تغییر در اشتها و یا الگوی خواب، اضطراب، احساس بی‌ارزشی و فکر خودآزاری و خودکشی ازجمله علائم افسردگی به شمار می‌آید و می‌تواند کل اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار دهد.

کاهش و افت بهره‌وری مربوط به افسردگی اغلب بار مالی زیادی ایجاد می‌کند، به‌طوری که طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، هزینۀ سالانۀ مقابله با تبعات آن یک تریلیون دلار برآورد شده است.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، هر دلاری که در بهبود روند درمان سرمایه‌گذاری شود، 4 دلار در روند بهره‌وری و سلامت بهتر در کشور صرفه‌جویی خواهد شد.

هرسال حدود 800 هزار نفر در جهان خودکشی می‌کنند؛ یعنی در هر چهار ثانیه یک خودکشی در جهان صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها