نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد:

لزوم تصویب قوانین تسهیل کننده برای جذب سرمایه خارجی

رییس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه نام‌گذاری امسال با مضمون اقتصاد مقاومتی به معنای تداوم عملگرایی جدی‌تر در بهبود اوضاع معیشتی و رفاه ملت است، ضمن تأکید بر ضرورت توجه دولت به مقوله تولید و اشتغال، گفت: مسئولان علاوه بر پیگیری اقتصاد صادرات محور، از ورود کالاهای قاچاق و بی‌مصرف جلوگیری نموده و با تکیه بر نیروی داخلی، کلید حل مشکلات مردم را در رابطه با غرب جستجو نکنند.
کد خبر: ۱۰۱۳۷۵۴
دولت به اقتصاد صادرات محور توجه کند، خام فروشی افتخار نیست/ تصویب بودجه 96 یک فاجعه بود

«مجتبی ذوالنور» در گفتگو با جام جم آنلاین پیرامون بیانات رهبر کبیر انقلاب در آغازین ساعات سال جدید تصریح کرد: همان‌گونه که ایشان به درستی بر اجرای عملی اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و اشتغال اشاره داشتند، دولت با سبک کردن بار مالیاتی تولیدکنندگان و کارآفرینان بخش خصوصی، در تحقق منویات رهبری انقلاب که البته جدای از خواست مردم نیست گام جدی‌تر بردارد.

وی افزود: دولت ساز و کاری فراهم کند تا کالای داخلی در رقابت با کیفیت و قیمت از کالای خارجی پیشی گرفته تا مردم جذب بازار اجناس ایرانی شده و از این طریق تولید داخلی رونق یاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت باید در پی اقتصاد صادرات محور باشد و نه اقتصاد واردات محور، خاطر نشان کرد: اگر تولید داخلی رونق پیدا کند طبعا اشتغال مولد بوجود آمده و با تکیه بر توانمندی کشور شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستکی به واردات بی‌رویه خواهیم بود.

رییس کمیته هسته‌ای مجلس با گریزی بر پیام نوروزی رییس جمهور کشورمان افزود: ارایه آمارهای آنچنانی دری از مردم دوا نکرده و اینکه می‌گوییم اقتصاد با رشد 8 درصدی همراه بوده، این درصد چگونه با عدم اشتغال جوانان محقق شده است؟!

ذوالنور با اشاره به وجود 8 میلیون بیکار در کشور به تحلیل دیگری از سخنان رییس جمهور پرداخت و گفت: گزارش رییس جمهور مبنی بر ایجاد بیش از 2 میلیون شغل در کشور با توجه به بیکاری فرزندان و سرپرستان خانوارها قدری ثقیل و غیر قابل درک بنظر می‌رسد.

وی در رد ادعای ایجاد 700 هزار فرصت شغلی توسط دولت در سال 95 هم افزود: بسیاری از صنایع داخلی کشور از کار افتاده و عملا متوقف شده، از این رو باید دید افزایش تولید و رونق بازار کسب و کار در چه زمینه ای صورت گرفته اسـت؟!

نماینده مردم قم در مجلس، گشایش و توسعه اقتصادی را بیشتر در حوزه نفتی و خام فروشی دانست و گفت: بعد از انقلاب ما ظرفیت تولید نفت را تقویت و نوسازی کرده‌ایم ، لیکن در این مقطع بستر صادرات گسترده شده و سرمایه گذاری در حوزه انرژی آنطور که باید توسعه نیافته است؛ بنابراین خام فروشی نفت چندان جای افتخار ندارد.

اما در بررسی بیشتر رویکرد اقتصادی دولت، ذوالنور لایحه بودجه 96 را مورد انتقاد قرار داد و ابراز نمود: بودجه‌ای که 90 درصد آن به هزینه‌های جاری کشور اختصاص پیدا کرده و تنها 10 درصد بخش عمرانی کشور از آن منتفع شده، جای تبریک به مردم ندارد بلکه تصویب آن توسط مجلس به مثابه یک فاجعه می‌ماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان ضمن آروزی سالی خوش برای مردم، آحاد ملت را به حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها دعوت و خاطر نشان کرد: هم وطنان عزیز به شخصی رأی دهند که اولا طعم فقر و مشکلات را چشیده باشد در ثانی با التزام به آرمانهای انقلاب بر تحقق اقتصاد مقاومتی، اقتصاد صادرات محور، رونق تولید و اشتغال جوانان اهتمام داشته باشد.

وی در اظهار نظری انتخاباتی افزود: با توجه به اینکه برنامه‌ها و شعارهای رییس جمهور در حوزه اقتصادی تحقق نیافته از این جهت زمینه رأی آوری چندانی برای ایشان وجود ندارد، مضاف بر اینکه باید دید در نهایت چه کسی نامزد رقیب روحانی در انتخابات خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها