رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا خبر داد

23 کشته و 39 مجروح حاصل تصادفات جاده ای 2 روز گذشته

رئیس پلیس راه استان سمنان بابیان اینکه حوادث در محورهای مواصلاتی استان ۱۳مجروح برجای گذاشت، گفت: ترافیک در محور تهران-مشهد سنگین است.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۸۰
50 مسافر نوروزی به علت تصادف سال جدید را نخواهند دید/ 2 تصادف مرگبار با ۱۰ کشته و مجروح

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ حسن خسروجردی در گفتگو با مهر ضمن بیان اینکه طی ۲۴ساعت گذشته هفت فقره سانحه جرحی در محورهای مواصلاتی استان سمنان به وقوع پیوست، ابراز داشت: از این تعداد شش فقره واژگونی خودرو را شامل می شود که علت اصلی آن بی توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است.

وی با بیان اینکه تردد در محور تهران –مشهد سنگین است، افزود: باتوجه به اینکه حجم بالای آمار حوادث رانندگی به واژگونی خودروها منتهی می شود لذا سرنشینان خودرو باید به نحوه رانندگی راننده نیز توجه کافی را داشته باشند چون بررسی ها نشان می دهد ۶۲درصد واژگونی خودرو ها خستگی و خواب آلودگی راننده است و با توجه به افزایش تردد در محورهای منتهی به حرم رضوی لذا مسافران هر یک ساعت رانندگی 15 دقیقه را به استراحت در حاشیه جاده اختصاص دهند.

رئیس پلیس راه استان سمنان بابیان اینکه زائرسراها و استراحت گاه های بین راهی برای مسافران تجهیز شده است، ابراز داشت: باتوجه به کویری و یکنواخت بودن محورهای مواصلاتی استان سمنان امکان خواب آلودگی رانندگان وجود دارد لذا از این عزیزان تقاضا داریم به محض احساس عدم هوشیاری در اولین استراحتگاه توقف و باهوشیاری کامل طی مسیر کنند.

خسروجردی تصریح کرد: رانندگان باید توجه کنند در صورت خراب شدن خودرو، وسیله نقلیه را در کنار جاده متوقف کنید و علائم هشدار دهنده را در اطراف آن قرار دهند تا رانندگان دیگر متوجه حضور خودرو در کنار جاده شده و از حوادث احتمالی پیشگیری شود.

وی افزود: بستن کمربند ایمنی نه تنها برای سرنشینان جلو بلکه برای سرنشینان عقب خودرو نیز از الزامات سفر محسوب می شود چرا که باعث می شود در صورت عدم کنترل وسیله نقیله و واژگون شدن آن به سرنشینان آسیبی جدی وارد نشود لذا امیدواریم با رعایت نکات ایمنی رانندگان سفر خوبی را برای خود و دیگر سرنشینان خودرو فراهم کنند.

۲ تصادف مرگبار رانندگی با ۱۰ کشته و مجروح

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: طی ٢٤ ساعت گذشته،٢ تصادف در جاده‌های کشور رخ داده که یکی از آنها بین یک دستگاه پژو ٤٠٥ و پراید اتفاق افتاده و منجر به کشته شدن یک نفر شده است.

سرهنگ نادر رحمانی درباره این تصادف که ساعت ١٢ یکشنبه در جنوب استان فارس اتفاق افتاده، به فارس گفت: تجاوز به چپ راننده پژو ٤٠٥ در کیلومتر سوم محور فیروزآباد باعث تصادف این وسیله با یک دستگاه پراید و کشته شدن یک نفر و مجروح شدن ٤ نفر شد.

وی همچنین درباره تصادف زنجیره‌ای ٣ وسیله‌ای که در جنوب استان سیستان و بلوچستان ساعت ١٥ شنبه اتفاق افتاده، توضیح داد: تصادف ٣ وسیله‌ای (٢دستگاه سواری پژو ٤٠٥ و یک دستگاه تریلی ولوو) در کیلومتر ٧٠ نیکشهر روی داده که متاسفانه ٥ نفر مجروح به جای گذاشته است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: علت این حادثه انحراف به چپ راننده سواری پژو٤٠٥ بوده است.

50 کشته در تصادفات جاده ای کشور طی دو روز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرمانده پلیس راه نیروی انتظامی کشور در خرم آباد گفت: با آغاز دور اول سفرهای نوروزی، طی دو روز اخیر در تصادفات جاده ای کشور50 نفر کشته و بیش از 400 نفر مجروح شده اند.

سردار محمد حسین حمیدی افزود: علت عمده این تصادفات، خستگی و خواب آلودگی بویژه در جاده های هموار و آزاد راه ها بوده است.

وی نصب سامانه های نظارتی، کنترلی و خدماتی برای عبور و مرور خودروها را از مهمترین اقدامات پلیس راه کشور عنوان کرد و گفت: با بهره گیری از این سامانه ها، زمان توقف اتوبوس ها در پاسگاه های پلیس راه به حداقل رسیده و زمینه رفاه مسافران فراهم شده است.

سردار حمیدی افزود: با تلاش و برنامه ریزی پلیس راه کشور و همکاری سازمان های مرتبط آمار تلفات جاده ای در سال 95 نسبت به پارسال بیش از 500 نفر کاهش یافته است.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: با توجه به اینکه لرستان به مقصد گردشگری تبدیل شده و این استان در مسیر عبور به خوزستان و کاروان راهیان نور قرار دارد، لازم است رانندگان وسایل نقلیه با رعایت احتیاط و مقررات رانندگی و پرهیز از شتاب در محورهای مواصلاتی رانندگی کنند تا سفری ایمن برای خود و سرنشینان خودرو فراهم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سهیلا
Germany
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
۰
۰
فقط دوربین بذارن برای جریمه ، جاده ها رو درست نمی كنند ، كیفیت ماشین رو افزایش نمیدن ، قیمت خودرو ها رو كم نمی كنند !!!
ما چقدر باید بكشیم از دست این ها
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
۰
۰
جریمه تنها راهكار نیست. ضمنا اول ایمنی راهها تامین بعد جریمه و در واقع راهكار میانی. ضمنا مبالغ جریمه هم بسیار سنگین است. شما همین اتوبان تهران كرج را ببینید چاله چوله های فراوان دارد سرعتش هم كه كمتر از سرعت شهر ولی دوربینهایش مدرن...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها