یک روزنامه سعودی اعلام کرد سازمان حج و زیارت ایران تمام اقدامات لازم برای مشارکت زائران ایران در مراسم حج سال ۱۴۳۸ را اتخاذ کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۲۶
الریاض: ایران در مراسم حج امسال شرکت می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه الریاض اعلام کرد سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران تمام اقدامات لازم برای مشارکت زائران ایران در مراسم حج امسال را اتخاذ کرده است.

این روزنامه سعودی اشاره ای نکرده است که آیا ریاض با شروط تهران برای اعزام حجاج موافقت کرده است یا خیر.

در پایان الریاض آورده است که عربستان امنیت حجاج بیت الله الحرام را برای همه فراهم می کند.

تامین امنیت حجاج ایرانی یکی از شروط اصلی ایران برای شرکت در مراسم حج تمتع بوده است. همچنین برگزاری مراسم برائت از مشرکین، پیگیری پرداخت دیه شهدای فاجعه منا و توجه به موضوع دریافت روادید زائران از دیگر شروط ایران عنوان شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی چند روز قبل در جمع اعضای شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اظهار کرد: تاکنون توافقات با طرف سعودی به صورت مطلوبی انجام شده است.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: در صورتی که نظرات جمهوری اسلامی ایران با نهایی شدن همه محورها تامین و به امضای توافقنامه حج منجر شود‌، خبرهای تکمیلی را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
۰
۰
بنظر بنده كسی كه در مراسم حج امسال شركت كند بی حرمتی به خون شهدای حج كرده است، لطفا پول زیارت حج تان را خرج افراد بی بضاعت و یتیم در داخل كشور كنید به خدا ثوابش بیشتره
نرم افزار موبایل
-
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
من اگربه هردلیل به منزلی یامكانی واردشوم ازمیزبانم انتظار برخورد شایسته واحترام دارم.اگربه كفشم كه ازپام دراوردم بی حرمتی شود.هرگزنه كه به اون جا اون مكان نمیرم بلكه میزبانم رو هم نمی بخشم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها