در فاصله کمتر از یک هفته به پایان سال، رفت و آمد در بازار میوه جنب و جوش بیشتری پیدا کرده و قیمت برخی اقلام با افزایش نسبی همراه شده است اما به طور کلی ثبات نسبی در بازار میوه و تره‌بار حاکم است و بیشتر اقلام با تغییر قیمت چندانی نسبت به قیمت‌ها در مدت مشابه ماه گذشته مواجه نشده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۵۱
آخرین قیمت‌ها از بازار میوه و تره‌بار +جدول

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، به طور کلی بازار مواد غذایی و خوراکی از جمله بازار میوه و تره‌بار در روزهای آخر اسفند و برای عید نوروز با تقاضای بیشتری همراه می‌شود و رونق بیشتری پیدا می‌کند.

از سوی دیگر بازار کالاهای اساسی در مواقعی که تقاضا افزایش می یابد با نوسانات‌های نسبی و افزایش قیمت‌های مقطعی مواجه می‌شود که این مسئله طبیعتا می‌تواند تبعات منفی در بازار ایجاد کند.

میوه و تره‌بار که از بازارها و مصارف اساسی مصرف کنندگان محسوب می‌شود در نگاه وارزیابی کلی وضعیت نسبتا با ثباتی را در سال جاری در مقایسه با برخی دیگر از کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ، شکر و برنج پشت سر گذاشت و می‌توان گفت به جزو برخی اقلام در بعضی از مقاطع زمانی، سالی کم نوسان را پشت سر گذاشت.

بر این اساس طبق آخرین بررسی‌ها از بازار میوه و تره‌بار، به طور متوسط قیمت‌ها از مغازه‌های مرکز شهر حاکی از آن است سیب قرمز کیلویی ۵۰۰۰ تومان، سیب زرد کیلویی ۴۵۰۰ تومان، نارنگی کیلویی ۵۰۰۰ تومان، ‌ نارنگی شیرین کیلویی ۲۰۰۰ تومان، پرتقال شمال کیلویی ۴۵۰۰ تومان و پرتقال جنوب کیلویی ۵۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

همچنین انبه به عنوان یکی از اقلام گران میوه کیلویی ۱۰ هزار تومان قیمت دارد. در میان سایر اقلام میوه هر کیلوگرم انگور ۴۵۰۰ تومان، موز کیلویی ۴۸۰۰ تومان، نارگیل کیلویی ۴۵۰۰ تومان، کیوی کیلویی ۵۰۰۰ تومان، بِه کیلویی ۸۰۰۰ تومان، ‌ خیار درختی کیلویی ۳۲۰۰ تومان، ‌ خیار درختی ۳۲۰۰ تومان، خیار بوته‌ای کیلویی ۳۵۰۰ تومان، و انار کیلویی ۴۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

امادر میان تره‌بار پیاز و سیب زمینی به ترتیب کیلویی ۱۵۰۰ تومان و ۲۰۰۰ تومان قیمت دارد.

همچنین گوجه فرنگی کیلویی ۳۰۰۰ تومان، فلفل دلمه‌ای کیلویی ۳۰۰۰ تومان، کدو، بادمجان، چغندر هر کدام کیلوی ۲۰۰۰ تومان و لیموترش کیلویی ۱۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین کاهو و هویج نیز کیلویی ۲۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

لازم به ذکر است که قیمت‌های ارائه شده در این گزارش متوسط قیمت‌ها در مغازه‌های مرکز شهر است و قیمت‌ها در مناطق مختلف و همچنین مراکز عمده فروشی کمتر و یا بیشتر از قیمت‌های این گزارش است.

انواع میوه (هر کیلوگرم) قیمت
سیب قرمز ۵۰۰۰ تومان
سیب زرد ۴۵۰۰ تومان
نارنگی ۵۰۰۰ تومان
نارنگی شیرین ۲۰۰۰ تومان
پرتقال شمال ۴۵۰۰ تومان
پرتقال جنوب ۵۰۰۰ تومان
انبه ۱۰۰۰۰ تومان
انگور ۴۵۰۰ تومان
موز ۴۸۰۰ تومان
نارگیل ۴۵۰۰ تومان
گریپ فروت ۳۳۰۰ تومان
ازگیل ۴۰۰۰ تومان
کیوی ۵۰۰۰ تومان
بِه ۸۰۰۰ تومان
خیار درختی ۳۲۰۰ تومان
خیار بوته‌ای ۳۵۰۰ تومان
انار ۴۰۰۰ تومان
انواع تره‌بار (هرگرم کیلوگرم) قیمت
سیب زمینی ۲۰۰۰ تومان
پیاز ۱۵۰۰ تومان
گوجه فرنگی ۳۰۰۰ تومان
لیموترش ۱۰ هزار تومان
فلفل دلمه‌ای ۳۰۰۰ تومان
کدو ۲۰۰۰ تومان
بادمجان ۲۰۰۰ تومان
چغندر ۲۰۰۰ تومان
هندوانه ۱۰۰۰ تومان
کاهو ۲۰۰۰ تومان
هویج ۲۰۰۰ تومان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها