گزارش جام جم آنلاین از وضعیت مسکن در استانهای مختلف

قیمت مسکن در برخی از استانهای کشور / بدبینی املاکی ها به خروج از رکود مسکن

رئیس انبوه سازان مسکن در گفت و گو با جام جم آنلاین تاکید کرد

پایان رکود 3 ساله مسکن در سال 96

رئیس انبوه سازان مسکن استان تهران پیش بینی کرد با برچیده شدن رکود سه ساله در بخش مسکن ، در تابستان 96 بازار مسکن رنگ رونق به خود ببیند.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۳۰
پایان رکود 3 ساله مسکن در سال 96

حسن محتشم در گفتگو با جام جم آنلاین، با اشاره به اینکه اردیبهشت ماه 96 با توجه به برگزاری انتخابات قیمت واحد مسکونی تغییر نخواهد کرد، افزود: در تابستان سال آینده رکود سه ساله بازار مسکن برچیده می شود و این بازار رونق خواهد یافت .


رئیس انبوه سازان مسکن استان تهران تصریح کرد: پیش‌بینی من این است که دولت رونق را جایگزین سیاست‌های انقباضی اقتصادی کند و در این زمینه باید از بخش مسکن شروع کند. در تابستان سال آینده کشور با رونق اقتصادی روبرو می‌شود و این رونق به بخش مسکن نیز انتقال داده شده و قیمت ها نیز با شیب ملایم افزایش می یابد.

محتشم، دو اقدام دولت برای خروج از رکود مسکن را ضروری دانست و گفت: اولین اقدام این است که قدرت خرید متقاضیان با استفاده از تسهیلات، بالا بردن درآمد سرانه و سایر روشها بالا ببرد.

وی ادامه داد: دومین کاری که باید صورت گیرد افزایش ساخت و ساز است. اگر تولید، تکافوی تقاضا را ندهد افزایش قیمت مسکن در سالهای آینده قطعی است. به همین دلیل فکر می کنم دولت نسبت به این موضوع بی توجه نخواهد بود.

به گفته وی ، قیمت واحدهای مسکونی با متراژهای کوچک و قیمت متوسط در سال 95 نسبت به سال 94 از رشد نسبی برخوردار بوده است.

محتشم در ادامه به علت رشد نسبی قیمت های واحدهای مسکونی در متراژ پایین اشاره کرد و گفت: خانه اولی‌هایی که در سال 94 برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده بودند، در خرداد ماه سال 95تسهیلات خود را دریافت کردند و همین موضوع زمینه ساز افزایش قیمت واحدهای مسکونی بوده است.

وی در ادامه به افزایش قیمت مسکن در سال گذشته اشاره کرد و افزود: قیمت مسکن در بین واحدهای مسکونی کوچک حدود 9 درصد افزایش یافته، این در حالی است که نرخ تولید مسکن طی سال 93 و 94 کاهش چشم گیری داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۲
نوذر
Canada
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
تابستان سال آینده یعنی تابستان ۹۷ ؟؟؟
زهره
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
خدا نكنه باز قیمت ها خونه ها افزایش پیدا كنه
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
جناب محتشم قرار است معجزه ای صورت بگیرد ؟ با كدام برنامه مدون و زیر بنایی برای مسكن؟
قلی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
وواای دیرم شد خونه گرون شد محتشم جان
بهادری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
الان چند ساله كه هی میخوان با طرح پیش بینی های نادرست قیمت مسكن رو بالا ببرند و جیب خودشان را پركنند تا مردم پول نداشته باشن مسكن تغییری نمی كنه این قدر هم پیش بینی نكن
حب حب
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
شتر در خواب بیند پنبه دانه !!!
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
ا. مباركی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
با سلام به نظر من ما كمبود تولید واحد مسكونی نداریم ما دچار به سیاست دلال بازی شده ایم و تا زمانی كه به این درد مبتلا هستیم نمیتوانیم مشكل مسكن را برای مردم حل كنیم چه خانه اولی ها و چه دیگر اقشار مثلا " خانواده ای كه میخواهد برای فرزندش منزلی جهت ازدواج تهیه و سرمایه بگذارد دولت و شهرداری با توجه به سیستمهای شناسایی كه در خصوص منازل خالی از سكنه، باید سیاستی اتخاذ كنند مثلا" خانه یا آپارتمان فقط مدت محدودی میتواند خالی بماندو همچنین بازنگری در وام های مسكن و كمك بیشتر به نسل جوان كه 65% جمعیت كشور را تشكیل میدهند
جانباز و بازنشسته
United States
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
آقای محتشم جان نكند خواب نما شده ای؟ مگر قدرت خرید مردم و جوانان زیاد شده كه مردم خبر ندارند و شما خبر داری؟ آره برای حقوق بگیرهای نجومی قدرت خرید آنها زیاده بوده . محتشم جان شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه. ای كاش همین جوری كه شما می گی باشد ولی محتشم جان این جوری نیست.مگر غیر از دولت روحانی دولت دیگری روی كار بیاید . چون آمریكا غضب كرد و روحانی هم حساب ویژه ای باز كرده بود تحریم ها كه لغو نشد و بلكه بیشتر هم دارد می شود و این ملت ومردم هستند كه سیاسیون آنها را سر كار گذاشته اند.
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
زهره خانم عجله كنید
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
افرادی به عنوان دلال مسكن با همكاری برخی بنگاههای املاك ، با سوء استفاده از ناآگاهی مردم و فریبكاری اقدام به خرید قولنامه ای مسكن به بهای پایین نموده و با درج جمله" قابل انتقال به غیر" در متن قولنامه ،آنرا به همان شكل قولنامه ای به شخص سوم به فروش میرسانند و عملاً با استفاده از سرمایه خریداران واقعی ،بدون پرداخت مالیات سودهای زیادی دركوتاه مدت نصیبشان میگردد و موجب اختلال در داد و ستد سالم مسكن و قیمتها میشوند.لذا ورود قوه قضاییه برای برخورد با این شیوه پنهان مخل اقتصاد ضرورت دارد.
غباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
فكر كنم دروغ سیزده بوده نه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
به كوری چشم سودجویان و دللالان مسكن این ثبات(نه ركود) همچنان ادامه خواهد داشت مسكن مطابق عرضه و تقاضا میباشد و الان هم هینطوره و اگر فروش كمه مردم پول ندارند و تا حقوقشون به تورم وحشتناك چهار سال پیش برسه سالها زمان میخواد.
آقچه كندی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
به كوری چشم دلالان بی وجدان ! باید به اطلاع دوستان برسونم تا وقتی دو و نیم میلیون واحد خالی وجود داره ... این رجزخونی های بی پایه محاله !!!! م ح ا ل ه ... آر یو آندراستند؟
پشت گوش
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
خواب دیدی !!
كارگر
Spain
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
در سال انتخابات نظر به شكست تمامی برنامه دولت شعارقشنگی است
خمیرگیر از رزن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
انشاءالله بساط دلالی برچیده شه !
حسن
United Kingdom
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
انشاا...مسكن ازركوددرایدوخریدوفروش اغازشودمن منتظررونق مسكن هستم نه افزایش قیمت
خواهان هم خر و هم خرما
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
اینی كه میگی امكان پذیر نیست !
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
قوه مقننه پدیده كاذب دلالی مسكن را بشناسد و تا قبل از پایان ركود این زالو صفتان رابا قوانین مناسب مهار كند. هیچ فرار مالیاتی در اقتصاد بزرگتر ازشیوه دلالی مسكن (خریدو فروش قولنامه ای با حق انتقال به غیر)وجود ندارد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
از این كامنتهایی كه كاربرها گذاشتند معلومه متقاضی مسكن خیلی زیاده !!!!
آسیاب
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
۰
۰
هر چی خوردین دیگه بسه ... حالا نوبت تخ كردنه !!!

نیازمندی ها