نشست خبری معاون و مدیران شبکه های صدا با خبرنگاران و اصحاب رسانه درخصوص تشریح ویژه برنامه های نوروز 96 رادیو، در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۸۴
دست پر رادیو در ایام نوروز 96

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، معاون صدای رسانه ملی در ابتدای این نشست خبری که با حضور مدیران شبکه های رادیو و اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (ص) گفت: خوشبختانه ارزیابی iا از رادیو در سال 1395 بسیار مثبت بوده و سال 95 برای رسانه رادیو سال بسیار موفقی رقم خورده است. وی با قدرداین از مدیران و برنامه‌سازان این رسانه که با تلاش جمعی، سبب افزایش مخاطبان رادیو شدند گفت: در شرایط کنونی نیز که فضای مجازی به صورت بسیار جدی رقیب رسانه های دیداری و شنیداری است، با تقویت محتوا و ارائه سطح خوبی از برنامه ها که با تلاش شبکه های رادیو تولید و پخش شدند، شنونده های رادیو حدود 4 درصد افزایش یافتند و این میزان در سطح ملی برابر با 9/3 درصد بود.

آبروانی در ادامه به تولید و پخش 2606 عنوان، ویژه برنامه رادیویی در ایام نوروز 96 اشاره و خاطرنشان کرد: معرفی آداب و رسوم استان های مختلف کشور، بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری، یاد شهدا، فرهنگ و آداب سفر، دید و بازدید نوروزی، آیین ایرانیان در هنگام تحویل سال نو و ... از جمله بخش هایی است که در برنامه های نوروزی رادیو مدنظر قرار گرفته شده است. همچنین رادیو بهاران که شبکه رادیویی ویژه برای اطلاع رسانی و پوشش اخبار راهیان نور است، از 14 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 فعالیت می‌کند.

معاون صدا همچنین با اشاره به حضور فعال شبکه های رادیو در فضای مجازی تصریح کرد: طبق فرمایش و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر حضور فعال در شبکه های مجازی، شبکه های رادیو به صورت ویژه بیشترین اولویت محتوایی برنامه های خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند.

آبروانی همچنین عنوان کرد: پس از اعلام شعار سال 96 توسط مقام معظم رهبری، شبکه های رادیو به فراخور مأموریت ها و اهداف خود به طور مبسوط به این موضوع می‎پردازند.

وی در پایان از اصحاب رسانه ها و خبرگزاریها برای حضور در این مراسم قدردانی کرد.

در ادامه این نشست مدیران شبکه های رادیویی به تشریح ویژه برنامه های نوروز 96 شبکه های خود پرداختند.

غلامحسین طالبی مدیر اطلاعات و برنامه ریزی رادیو ایران گفت: علی زند وکیلی یکی از خواننده های معروف کشورمان ،ضمن حضور در استودیوی پخش رادیو ایران دعای تحویل سال را به طور زنده اجرا می کند.

«یک ذره از زمستون ،یه عالمه بهار» ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران است که با حضور هنرمندان ،چهره های نام آور سال 95 و مجریان رادیو ایران ، با گویندگی نسیم رفیعی و آرش احمدی از ساعت 10 صبح تا 15 به مدت 5 ساعت به طور زنده از آنتن رادیو ایران پخش می شود. گفت و گوهای کوتاه و شنیدنی ،آیتم های طنز ،ترانه های طنز عیدانه و نمایش های کوتاه از مهمترین بخش های ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران است.

طالبی با اشاره به شعار تعامل با مخاطب گفت: بعد از اجرای چند دوره مسابقه "یک ، دو ،صدا" مخاطبان ، برنامه "یک دو ، شما" را تولید کردند . "یک دو شما" در 18 قسمت هر روز در ساعت 9:30 صبح در ایام عید از رادیو ایران پخش می شود. "پنج دری" ، "چرتکه " ، مستند "نیمکت داغ" و مسابقه "همین لحظه بهاره" از دیگر برنامه های رادیو ایران است.

طالبی با ااشاره به اینکه تیم برنامه ساز "رادیو جمعه" هر شب ساعت20 با "عیدانه و لبخند" می آید، ادامه داد : در هفت بخش راهیان نور اطلاع رسانی می شود، ضمن اینکه با گزارشگران اعزامی ارتباط گرفته می شود و برنامه "پلاک هشت" نیز به مدت نیم ساعت به این موضوع می پردازد.

صدیقه اعتماد سعید، مدیر رادیو سلامت با بیان اینکه این شبکه رادیویی در دو محور تفریحات و تولید نهضت محتوا در حوزه سلامت فعالیت می کند ، گفت: "سین مثل سلامت "ویژه برنامه سال تحویل است که از ساعت 10 صبح تا 15 با تهیه کنندگی زین االعابدین و گویندگی رستگاران و مطلق پخش می شود.

وی با اشاره به دو برنامه مجله ای گفت: "پا به پای بهار" با محور بیان مهارت های ارتباطی از ساعت 10 تا 12 و "به سمت بهار" با محور مهارت های زندگی از ساعت 17 تا 19 پخش می شود .

همچنین حمید قاسمی، مدیر رادیو ورزش گفت: برنامه های"یک نفس بهاری " ویژه سال تحویل ،مسابقه نوروزی با رویکرد سرگرمی ، آموزشی – تفریحی ، "دهگانه "گزارش" ده گزارشگر از 10 رویداد مختلف ورزشی ، "پنجره ای رو به نوروز " ، "ورزش تعطیل نیست" با تاکید بر ورزش همگانی و شاخص های سلامت و "هفت سین" با شما همراه می شود.

وی افزود: دو رویداد مهم تیم ملی نیز از شبکه رادیویی ورزش پخش می شود.

محمدرضا قربانی مدیر اداره کل نمایش گفت : در ایام نوروز 18 عنوان نمایش که 8 اثر آن در سال گذشته تولید شده ، 5 عنوان در سال جدید تولید شده ، 4 نمایش درباره شهادت امام هادی (ع) و یک اثر درخصوص روز طبیعت است ، پخش می شود.

وی تصریح کرد : با حضور 60 نفر از هنرمندان آثار مهمی همچون "بو ی کاغذ رنگی" با هنرمندی ژاله علو و صدرالدین شجره ، "عمارت غزل قلی خان "در 15 قسمت 30 دقیقه ای با موضوع ارثیه فامیلی ،"خاطرات ترنج بانو "، "مدرسه نوروزی " و ... تولید و برای پخش به شبکه های مختلف رادیویی ارسال شده است.

حمید رضا مقدسی مدیر رادیو پیام نیز در این نشست گفت: با توجه به ساختار شبکه برنامه ها به صورت ویژه، ساعات سحر، صبح ، نیم روز ،عصرگاهی ،شامگاهی و شبانگاهی پیش بینی شده است که در کنار اخبار لحظه به لحظه از جاده ها موضوعات معرفی اماکن گردشگری و تاریخی ،هشدارهای امنیتی – پلیسی ، توصیه برای محیط زیست ، راهیان نور معرفی می شود.

مقدسی ادامه داد : ویژه برنامه تحویل سال از ساعت 10 صبح تا 6 بعد ظهر با حضور پریچهر مهربان ،حسین آهی و ناصر فیض تقدیم شنوندگان خواهد شد.

وی تصریح کرد: با حضور کارشناسانی همچون حسین آهی ،ناصر فیض در برنامه شبانگاهی به فراخور ایام نوروز به طرح مسئله ادبی خواهیم پرداخت.

رضایی، مدیر شبکه اقتصاد، خبر از دو برنامه زنده به مدت 3 ساعت در صبح و بعدازظهر با محتوای اقتصادی داد و گفت: برنامه های "سین مثل سکه" و "اقتصاد به وقت بهار " ویژه برنامه های عمومی و تخصصی این رادیو است.

رضایی تصریح کرد : با نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری، قطعا بخشی از برنامه ها به این موضوع می پردازد.

مهدی شاملو نیز به رشد فضای مجازی اشاره کرد و گفت: نزدیک به 40 میلیون نفر حقیقی به وسیله گوشی های هوشمند به فضای مجازی دسترسی دارند .

وی با بیان اینکه اپلیکیشن رادیو رایگان است و تا به امروز 4500 هزار نسخه توسط شنوندگان رادیو نصب شده، گفت: میانگین نظردهی مخاطبان از 5 ستاره بالای 4 است که رضایت زیاد مردم را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه 4700 عنوان کتاب صوتی در 3 ساختار روایی – نمایشی و آموزشی تولید شده است .

مدیران رادیو جوان و فرهنگ نیز به تشریح برنامه های خود پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها