رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به نزدیکی به پایان سال و چهارشنبه آخرسال تصریح کرد: فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی جرم است.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۴۹
فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی جرم است

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس فتا، سرهنگ دوم علی نیک نفس با اشاره به اینکه برخی افراد آموزش ساخت این مواد را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده‌اند، افزود: ساخت این مواد بسیار خطرناک است و می‌تواند صدمات بدنی، تلفات جانی و خسارت مادی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت، افزود: این امر باعث شده تا این عزیزان بدون توجه به تبعات و عواقب این امر در خانه بدون حضور والدین اقدام به ساخت مواد محترقه کنند که در پی کوچکترین اهمال و سهل انگاری انفجاری را شاهد باشیم که در پی آن صدمات بدنی جبران ناپذیر و خسارت مادی به همراه دارد.

سرهنگ نیک ‌نفس با اشاره به آمار صدمات و تلفات مرکز آتش نشانی و اورژانس در خصوص ساخت مواد محترقه در این ایام، افزود: با توجه به آموزش ساخت مواد محترقه در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند و اجازه ساخت این مواد را در خانه به فرزندان خود ندهند.

این مقام انتظامی با اشاره به آثار سوختگی در سیمای فرزندان بر اثر استفاده از مواد محترقه، تاکید کرد: در سال‌های اخیر افراد فراوانی که بیشتر جوانان و نوجوانان هستند، دچار سانحه سوختگی شده‌ و در برخی موارد جان خود را در اثر ساخت مواد محترقه از دست داده‌اند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: بر اساس مواد 1 تا 4 قانون مجازات اسلامی مصوبه چهل و هفتمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فروش، تبلیغ، توزیع و هرگونه معامله بدون مجوز، تجهیزات نظامی و تجهیزاتی که دارای کاربرد دو گانه و نیز اقلام و موارد تحت کنترل از قبیل انواع مواد محترقه، منفجره اعم از نظامی و غیرنظامی ، شیمیایی، رادیواکتیو، میکروبی، گازهای بیهوش‌کننده، بی‌حس‌کننده و اشک‌آور و شوک‌دهنده‌ها (شوکرها) و تجهیزات نظامی و انتظامی جرم بوده و بر اساس قانون تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

سرهنگ نیک ‌نفس با بیان اینکه پیشگیری از وقوع حوادث چهارشنبه‌ سوری در دستور کار پلیس فتاست، گفت: اقدامات انتظامی در فضای سایبر آغاز شده و با شناسایی سایت‌های فعال در زمینه آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره و فروش این مواد در فضای سایبر، برای گردانندگان این سایت‌ها و کانال‌ها تشکیل پرونده شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با توجه به خطرات آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره از خانواده‌ها و کاربران محترم در خواست کرد در صورت مشاهده سایت‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی که ساخت مواد محترقه و منفجره را آموزش می‌دهند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اعلام نمایند تا پلیس با این افراد برخورد کند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا همچنین در هشدار به فروشندگان و گردانندگان سایت‌های و کانال‌های آموزش ساخت مواد محترقه گفت: افرادی که در زمینه طراحی و ایجاد سایت و یا وبلاگ به جهت تبلیغ و آموزش ساخت بمب و مواد محترقه در فضای مجازی فعالیت دارند منتظر حضور ماموران پلیس فتا باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها