قائم مقام بانک مرکزی خبر داد

پیش‌بینی حذف ۳ یا ۴ صفر از پول ملی کشور

قائم مقام بانک مرکزی گفت: طی سال های گذشته تاکنون، حذف ۳ یا۴ صفر از پول ملی در دستور کار بوده است اما این امر نیاز به ثبات بیشتر اقتصاد و نیز کنترل تورم دارد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که برای اجرایی کردن این امر نیاز به یک سال دیگر زمان داریم.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۳۵
پیش‌بینی حذف ۳ یا ۴ صفر از پول ملی کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، اکبر کمیجانی در دیدار با یوزف پورینگر استاندار اتریش علیا، فرانتز گاسلس برگر رییس اوبر بانک (OBER BANK) این کشور، سفیر اتریش در ایران و هیئت تجاری و بانکی همراه آن‌ها، ضمن اشاره به سابقه طولانی مدت روابط میان دو کشور ایران و اتریش تصریح کرد: ایران از گسترش روابط با کشورها و از آن جمله اتریش، استقبال می کند و امیدواریم که به نقطه نظرات مشترکی در این باره دست یابیم و مسائل مختلف اقتصادی و از آن جمله موارد مرتبط با روابط کارگزاری بانکی را نیز رفع کنیم.

قائم مقام بانک مرکزی در توضیح وضعیت اقتصاد کلان کشور گفت: در حال حاضر نرخ تک رقمی تورم محقق شده است و امیدواریم در طولانی مدت به هدفمان که همان دستیابی به تورم زیر 5 درصد است نیز دست یابیم و بتوانیم این دستاورد را حفظ کنیم. در همین راستا بانک مرکزی توانسته است نوسانات نرخ ارز را کنترل و هدایت کرده و به بازار ارز ثبات بخشد. این ثبات اقتصادی کشور، فضای مناسبی را برای گسترش فعالیت ها و همکاری های اقتصادی فراهم کرده است و بر این اساس معتقدیم با ثبات ایجاد شده، دیگر کشورها از گسترش همکاری ها با ایران استقبال می کنند.

عضو هیئت عامل بانک مرکزی با اشاره به تحقق رشد اقتصادی 7.4 درصدی در نیمه نخست سال جاری گفت: در سال جاری ایران توانست به رشد مناسب 7.4 درصدی در شش ماهه نخست دست یابد و امیدواریم این روند ادامه یابد. پس از اجرایی شدن توافق برجام، موانع صادرات نفت برطرف شد و تولید نفت ایران افزایش یافت. در حال حاضر سطح تولید نفت به سطح پیش از تحریم ها افزایش یافته است. البته رشد اقتصادی کشور در بخش غیرنفتی نیز افزایش یافته و امیدواریم این روند در سال آینده نیز ادامه یابد و تا پایان سال جاری به رشد اقتصادی 7 درصد دست یابیم. تمامی این شاخص ها نشان از بهبود شرایط اقتصادی ایران و حرکت اقتصاد به سمت سلامت دارد.

کمیجانی با اشاره به گزارش نهادهای بین المللی از بهبود فضای اقتصادی در ایران گفت: در طی این مدت ایران در تلاش بوده است تا همکاری های خود را با نهادهایی همچون بانک جهانی و صندوق بین المللی پول افزایش دهد. صندوق بین المللی پول در گزارش اخیر اقتصادی خود موسوم به «ماده 4» تصویر جامع و دقیقی از شرایط اقتصاد کلان ارایه کرده است که می توان برای شناخت بیشتر از اقتصاد ایران از آن گزارش بهره گرفت.

این مقام مسئول بانک مرکزی در پاسخ به سوالی توضیح داد که اصلاح واحد پولی کشور سال‌هاست در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد و طی سال های گذشته تاکنون، حذف 3 یا4 صفر از پول ملی در دستور کار بوده است اما این امر نیاز به ثبات بیشتر اقتصاد و نیز کنترل تورم دارد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که برای اجرایی کردن این امر نیاز به یک سال دیگر زمان داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
۰
۰
سلام - بااین شرایط فعلی اقتصادی و بحران به هیچ وجه صلاح نیست , در صورت اقدام یعنی افتادن از چاله به چاه (ویل )
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها