مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آژانس نبود انحراف در فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت نظارت پادمان‌ها را تائید می‌کند و ارزیابی نبود فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۳۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، یوکیا آمانو در بیانیه مقدماتی خود که در نخستین روز کاری نشست شورای حکام قرائت کرد، درباره ایران گفت: در ماه ژانویه آژانس برچیدن سانتریفیوژها و زیرساخت‌های اضافی در تاسیسات فردو و انتقال آنها به نطنز را تائید کرد و این تجهیزات در انبار نگهداری شده و تحت نظارت مستمر آژانس است.

مدیرکل آژانس تصریح کرد: گزارش من اطلاعات بیشتری را در خصوص میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ارائه می‌دهد. نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز با شرکت 35 کشور عضو این شورا در مقر آژانس در وین آغاز به کار کرد.انتخاب مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دیگر موضوعاتی است که در نشست شورای حکام مطرح و رای‌گیری هم می‌شود. یوکیا آمانو، مدیرکل کنونی آژانس تنها کسی است که خود را دوباره برای این پست نامزد کرده و پیش‌بینی هم می‌شود که وی از سوی اعضای شورای حکام بار دیگر برای چهار سال آینده انتخاب شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها