مدیر جهاد کشاورزی سنندج گفت: شهرستان سنندج 14هزار هکتار باغ دارد که سالانه 105 هزار تن انواع میوه از آنها برداشت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۱۷

دادور سهرابی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: سنندج با داشتن 14 هزار هکتار باغ سالانه حدود 105 هزار تن انواع محصولات باغی شامل، دانه‌دارها، هسته‌دارها و میوه‌های خشک را تولید می‌کند.

وی ضمن اشاره به استعدادهای بالقوه شهرستان سنندج در عرصه باغداری، افزود: سطح موجود باغهای سنندج چیزی حدود 11 هزار هکتار بود که با اجرای مصوبات وزارتخانه و دستورالعمل‌های اجرایی در بخش‌های مختلف، سطح باغها را به 14 هزار هکتار افزایش دادیم. مدیر جهاد کشاورزی سنندج، به مقام اول این شهرستان در عرصه تولید محصولاتی همچون گردو، سبزی، صیفی و گل و گیاه گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: سنندج جدای از دارابودن عنوان برتر در تولید محصولات ذکر شده، در زمینه سطح زیر کشت و میزان تولید توت‌فرنگی نیز دارای رتبه نخست کشوری است.

وی به باغداران توصیه کرد: مانند گذشته از تجارب کارشناسان فن استفاده کنند و ضمن بهره‌گیری از روش‌های نوین مبارزه با آفات و بیماری‌های درختان، در راستای تولید محصولات سالم برابر با استانداردهای جهانی گام بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها