بهار با همه زیبایی‌هایش، مشکلاتی را برای میلیون‌ها فردی که دچار آلرژی هستند، به همراه دارد. دکتر مایرون زیت، رئیس سابق انجمن آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا (ACAAI) می‌گوید، بسیاری از مبتلایان آلرژی بهاری، نمی‌دانند که عوامل زیادی می‌توانند، علائم آلرژی آنها را تشدید کنند. دکتر زیت و همکارانش درباره این عوامل که می‌توانند تشدید‌کننده آلرژی باشند، هشدار می‌دهند:
کد خبر: ۱۰۰۹۰۵۴

ته‌بندی با میوه‌ها و سبزیجات: افرادی که به گرده گل‌ها و درختان حساسیت دارند، احتمالا دچار سندرم آلرژی دهانی نیز هستند. سندرم آلرژی دهانی، یک سوم مبتلایان آلرژی‌های فصلی را تحت تاثیر قرارمی دهد. وجود شباهت میان پروتئین‌هایی که در گرده‌ها وجود دارند و پروتئین‌های موجود در برخی موادغذایی، سیستم ایمنی را به واکنش به این موادغذایی وامی دارد. اگر به گرده درختان حساسیت دارید، بهتر است از مصرف سیب، گیلاس، گلابی، زردآلو، کیوی، آلو یا آجیل خودداری کنید. اگر به گرده چمن حساسیت دارید، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی یا توت‌ها برایتان مشکل ایجاد خواهد کرد. مصرف پخته شده این میوه‌ها در برخی افراد مشکلی ایجاد نمی‌کند. درمقابل، مواد غذایی مثل بروکلی، مرکبات و کلم سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند.

استفاده از فیلتر هوای نامناسب: استفاده از فیلتر هوا برای کاهش حساسیت ایده خوبی است، اما مطالعات نشان می‌دهد برخی از انواع ارزان‌قیمت این فیلترها، یون‌هایی را آزاد می‌کنند که می‌توانند تحریک‌کننده باشند. فیلترها را به طور منظم تعویض کنید. درغیر این صورت آسیب بیشتری به خودتان خواهید زد.

نشناختن عامل آلرژی‌زا: گاهی افراد بدون آن که بدانند چه چیزی باعث ایجاد آلرژی در آنها می‌شود و آیا واقعا مبتلا به آلرژی فصلی هستند یا نه، اقدام به درمان آلرژی می‌کنند. به عنوان مثال، تب یونجه در این موقع از سال بسیار شایع است اما مواد آلرژی‌زای دیگری نیز علائم تب یونجه را ایجاد می‌کنند؛‌ عواملی مثل ذرات گرد و غبار، سوسک، افشانه مو و حتی خوشبوکننده‌های هوا می‌توانند علائمی مانند آلرژی فصلی ایجاد کنند. بهتر است قبل از اقدام برای درمان، برای تعیین نوع آلرژی با پزشک مشورت کنید.

صرف هزینه برای بهبود آلرژی: صدها محصول که ادعا می‌شود، بهبود‌دهنده آلرژی هستند، در بازار وجود دارند که ممکن است برای برخی افراد موثر واقع شوند، اما اگر شما از محصول مشخصی برای بهبود آلرژی استفاده نمی‌کنید و هربار نوع خاصی از محصولات را امتحان می‌کنید، بهتر است دست نگه دارید و پیش از استفاده از یک محصول جدید، با متخصص آلرژی مشورت کنید.

منتظر شروع آلرژی شدن: رئیس سابق انجمن آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا توصیه می‌کند، اگر آلرژی دارید، پیش از آغاز فصل آلرژی، مصرف داروهایی را که در گذشته برایتان موثر بوده‌اند، آغاز کنید.

بازکردن پنج ره‌ها: با بازگذاشتن پنجره‌ها، گرده‌ها وارد خانه می‌شوند و روی فرش و سایر وسایل خانگی یا روی صندلی اتومبیلتان جای می‌گیرند و به آزار شما ادامه می‌دهند. بهتر است در فصل آلرژی، پنجره‌های خانه و اتومبیل را بسته نگه دارید.

منبع: rodalewellness.com

sciencedaily.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها