بررسی و مقایسه 5 خودروی چینی ایده‌آل بازار کشور که از سایر محصولات چینی کیفیت بهتری دارند

چینی‌های نَشکن!

تقریبا بیشتر ایرانیان تجربه خوبی از کیفیت محصولات صنایع مختلف کشور چین ندارند؛ زیرا عمدتا با تولیدات نه‌چندان باکیفیت این کشور در بازار ایران روبه‌رو بوده‌ایم، اما موضوع اینجاست که در میان صنایع بسیار گسترده این کشور که خودرو فقط یکی از بخش‌های آن است، محصولات با کیفیت و قابل اعتمادی نیز وجود دارند که نسبت به قیمتشان بسیار می‌ارزند! هرچند تاکنون ذهنیتی منفی نسبت به خودروهای چینی داشته‌ایم و بعضا اعتقاد داریم محصولات صنعت خودروسازی این کشور، دوام و کیفیت ساخت چندانی ندارند، اما در این نوشتار سراغ پنج خودروی چینی با عملکردی مناسب و کیفیت ساخت خوب خواهیم رفت که در کشورمان مونتاژ می‌شوند و در حال حاضر در بازار دست دوم و صفر کیلومتر کشورمان قابل خریدند.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۱۶

برلیانس وی5 (Brilliance V5)

مدل وی5 (V5) یک کراس اوور چینی نسبتا با کیفیت از شرکت خودروسازی برلیانس است که قیمت چندان پایینی ندارد. شاید اقبال نه چندان خوب این خودرو هم به همین دلیل بود. این محصول شباهت بسیار زیادی به نسل نخست ب‌ام‌و ایکس1 (X1) دارد، زیرا شرکت خودروسازی ب‌ام‌و آلمان از شُرکای تجاری برلیانس است و به همین علت در ساخت وی5 از روی ایکس1 الگوبرداری کرده‌اند، اما هیچ شباهتی در ساختار فنی این دو خودرو وجود ندارد.

بریلیانس وی5 که از سال 1393 تا مدتی پیش در بازار کشور حضور داشت، از پیشرانه چهار سیلندر 16سوپاپ 1600سی‌سی بهره می‌برد. این پیشرانه کوچک و کم حجم نهایت قدرت 112اسب بخار به همراه حداکثر گشتاور 151نیوتن‌متر را به وی5 می‌بخشد و همراه با جعبه دنده پنج‌سرعته اتوماتیک، شتاب صفر تا صد 12ثانیه را به شما ارائه می‌کند. همچنین مصرف سوخت ترکیبی 9/6 لیتر در صد کیلومتر این خودرو برای جثه 5/1تنی آن عالی است. وی5 از سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک عقب، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، فیلتر هوای اتاق، شش کیسه ایمنی هوا و سیستم صوتی بسیار خوب همراه با هشت بلندگو بهره می‌برد. این خودرو در نمونه‌های دست دوم و صفر کیلومتر از حدود 70 تا 85 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

جیلی امگرند 7 (Geely Emgrand7)

جیلی نیز یکی دیگر از خودروسازان معتبر کشور چین است که از سال 1389/ 2010 تحت مالکیت ولوو سوئد قرار گرفته است و محصولات آن در نسخه‌های امگرند7 (سدان)، امگرند ایکس7 (کراس اوور) و در نهایت امگرند آ.وی-7 (هاچ‌بک) به بازار کشورمان عرضه شد. البته تولیدات جیلی، صرفا به صورت وارداتی به بازار کشور ما عرضه شد که در این بین نمونه سدان این خودرو یعنی امگرند7 که در ناوگان تاکسیرانی برخی شهرها هم استفاده شده بود، گزینه ایده‌آلی برای تجربه رانندگی بی‌دردسر محسوب می‌شود. امگرند7 یا همان ای‌سی7 (EC7) از پیشرانه چهار سیلندر خطی 8/1 لیتری تنفس طبیعی همراه با 138 اسب بخار قدرت و دو نوع جعبه دنده پنج سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک در بازار حضور دارد که با وجود جثه 3/1 تنی، مصرف سوخت ترکیبی 2/7 لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد 12 ثانیه (برای مدل اتوماتیک) را به شما ارائه می‌کند. امگرند با وجود امکانات رفاهی خوب مثل سانروف برقی، روکش چرم صندلی‌ها، آینه‌های برقی همراه با گرمکن و همچنین استهلاک بسیار پایین در مسافت‌های طولانی، خودرویی کاملا قابل اعتماد است که نمونه‌های 2013 تا 2015 آن را می‌توان با بودجه‌ای از حدود 45 تا 65 میلیون تومان در بازار دست دوم خرید.

بسترن آسا (FAW Besturn B50F)

شرکت خودروسازی FAW چین، یکی از با کیفیت‌ترین و معتبرترین خودروسازان فعال در این کشور است که پیش‌تر با محصولات تجاری به کشورمان پا گذاشته بود. اما از آنجا که شرکت مزدای ژاپن یکی از شُرکای کاری FAW محسوب می‌شود، این خودروساز تولیداتی دارد که در بطن آن یک مزدا نهفته است! بسترن بی50اف (B50F) یکی از همان خودروهاست که در واقع بر پایه مزدا6 نسل اول طراحی و تولید شده است و از مدتی پیش توسط گروه بهمن خودرو به بازار کشورمان عرضه می‌شود. البته بهمن خودرو در ابتدا مدل بی50 ساده را با طراحی قدیمی و پیشرانه 1600 به بازار عرضه کرد که چندان موفق نبود اما بی50اف (یا همان آسا) با وجود طراحی بسیار ایده‌آل و همچنین بهره‌گیری از مشخصه‌های فنی مناسب، فروش نسبتا خوبی را تجربه کرد. بسترن آسا عرضه شده توسط شرکت بهمن‌خودرو، یک سدان سایز متوسط 6/4 متری با پیشرانه چهار سیلندر 8/1 لیتری است که نهایت قدرتی معادل 142 اسب بخار را به شما ارائه می‌کند. همچنین جعبه دنده شش سرعته ژاپنی (برند آیسین) به کار رفته روی این خودرو، شتاب و مصرف سوخت ایده‌آلی را برای آسا فراهم می‌کند. نمونه صفر کیلومتر این خودرو در حال حاضر حدود 77 میلیون تومان قیمت دارد.

بی‌وای‌دی اس6 (BYD S6)

شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی (BYD) چین که بتازگی به کشور ما راه پیدا کرده است، یکی دیگر از کمپانی‌های معتبر صنعت خودروسازی چین محسوب می‌شود. مدل اس6، شاسی‌بلند سایز متوسط این شرکت خودروسازی است که برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی گوانجو سال 1389/ 2010 معرفی شد و در واقع محصولی است که بر پایه لکسوس آر.ایکس نسل اول طراحی و ساخته شده است. این خودرو امکانات رفاهی بسیار متنوعی مثل تودوزی چرمی، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در هشت جهت، صفحه کیلومتر دیجیتال تی‌اف‌تی (TFT)، ایزوفیکس، کروز کنترل، سانروف دوحالته برقی، دوربین دید عقب، دوربین دید جانبی آینه سمت راست، چراغ خوشامد گویی، یخ‌زدای شیشه عقب، خروجی 12 ولت داخل قسمت بار کابین، قابلیت تنظیم هشدار سرعت غیر‌مجاز، آینه الکتروکرومیک میانی، سنسور پارک عقب و جلو، استارت دکمه‌ای و... را به شما ارائه می‌کند. همچنین در این محصول از پیشرانه چهار سیلندر 4/2لیتری با نهایت قدرت 160اسب‌بخار بهره گرفته شده است که در کنار جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه، شرایط دینامیکی ایده‌آلی را برای راننده فراهم می‌کند. این خودرو با وجود وزن 7/1 تن، کشش مناسب و همچنین مصرف سوخت 8/9لیتر در هر صد کیلومتر را به شما ارائه می‌کند. شرکت «کارمانیا» به عنوان نماینده فروش محصولات بی‌وای‌دی در بازار کشورمان، قیمت 7/98میلیون ‌تومان را برای مدل اس6 در نظر گرفته است.

ام‌جی جی‌اس (MG GS)

اصالت برند خودروسازی ام‌جی (MG) به کشور انگلستان باز‌می‌گردد، اما این شرکت چند سال پیش، پس از ورشکستگی تحت مالکیت سایک موتور (SAIC Motor) چین قرار گرفت و در حال حاضر تابعیتی چینی دارد. اکنون نماینده محصولات ام‌جی در بازار کشورمان، تولیدات جدید این شرکت خودروسازی را به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه می‌کند که مدل جی‌اس (GS) یکی از محصولات بسیار وسوسه‌انگیز آن است. این کراس‌اوور 172 میلیون تومانی هرچند عنوان چینی را یدک می‌کشد، اما هرگز نمی‌توان از مسائلی مثل اصالت برند، طراحی چشمنواز و خاص، امکانات بسیار عالی و در نهایت قابلیت‌های دینامیکی خارق‌العاده آن به آسانی گذشت. این محصول از پیشرانه چهار سیلندر خطی 2 لیتری توربو با نهایت قدرت 217اسب بخار و بیشینه گشتاور 350نیوتن‌متر بهره می‌برد. همچنین استفاده از جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه در این محصول موجب ثبت رکورد شتاب صفر تا صد کمتر از 5/8 ثانیه برای ام‌جی جی‌اس شده است که عدد بسیار خوبی است. در نهایت نیز مصرف سوخت 3/8 لیتر در صد کیلومتر (ترکیبی) این خودرو عددی قابل توجه است که این روزها در کراس‌اوورهای چندان زیادی دیده نمی‌شود. ام‌جی از انواع سامانه‌های کنترلی و پایداری برای این خودرو استفاده کرده است و با خرید این محصول امکانات رفاهی بسیار خوبی در اختیار خواهید داشت. فقط باید دقت کنید پیشرانه توربوی این خودرو به سوخت با کیفیت، همراه با اکتان بالا نیازمند است که در صورت خرید این گزینه پیشنهاد می‌شود حتما از مکمل‌های تقویت اکتان سوخت برای آن استفاده کنید.

معید حمیدی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها