با توجه به رشد افسارگسیخته تکنولوژی‌های نوظهوری همچون هوش مصنوعی و جایگزینی هزاران ماشین و ربات به جای نیروی کار انسانی در کاخانه های بزرگ دنیا، این نگرانی برای انسان‌ها بوجود آمده است که اگر این رویه به همین منوال ادامه داشته باشد و کنترلی بر پیشرفت‌های این حوزه صورت نگیرد، شاهد نبردی سهمگین میان انسان‌ها و ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی باشیم.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۶۵
هوش مصنوعی نبرد میان انسان و ماشین را به دنبال نخواهد داشت

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات،‌ اما اخیراً نمایندگان دو کمپانی بزرگ گوگل و آی بی ام (IBM) در جریان همایش «قدرتمندترین زنان جهان» که در شهر هنگ کنگ برگزار شد، عنوان کردند که جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه نیست چرا که هدف از توسعه تکنولوژی‌های جدید، کمک به انسان ها و بهبود عملکرد کارخانه هاست.

وانیتا نارایانان، از مدیران ارشد کمپانی IBM که در طی سال های اخیر سرمایه‎گذاری های کلانی در حوزه هوش مصنوعی انجام داده اند، در این رابطه عنوان کرد که توسعه این فناوری، هرگز به ضرر بشریت نخواهد بود و هدف اصلی ما، ارائه راهکارهایی به منظور استفاده از ظرفیت های این تکنولوژی و همکاری بیشتر میان انسان و ماشین بوده است.

وی با اشاره به قابلیت های ابرکامپیوتر واتسون، عنوان کرد که با استفاده از قدرت این دستگاه می توان از پس اجرای بسیاری از کارها و فعالیت های دشوار و حتی وقت‌گیری که شاید هزاران انسان قادر با انجام آن نباشند، برآمد. از طرفی دیگر، لئونی والنتین، مدیر ارشد کمپانی گوگل نیز در این همایش خاطرنشان کرد که بکارگیری ربات های هوشمند در کنار نیروی کار انسانی، نه تنها از سنگینی کار روزانه و البته تکراری خواهد کاست بلکه تسهیل در مدیریت امور و همچنین افزایش سرعت اجرای کارها را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه افزود:هوش مصنوعی و استفاده از ربات های مجهز به این فناوری، به منزله پایان عمر نیروی کار انسانی و بیرون راندن میلیون ها کارگر از کارخانه های بزرگ دنیا نخواهد بود، بلکه راهی برای استفاده از انسان ها برای اجرای کارهای پیچیده‌تر و نیازمند تمرکز بیشتر خواهد بود. بدین ترتیب، می توان انسان ها را به شغل هایی گمارد که در اصطلاح به آن ها "شغل هایی با ارزش بالا" اطلاق خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها