رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند از راه‌اندازی خانه صنایع دستی در شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۵۰

محسن جانجان در گفت‌وگو با فارس، از افتتاح خانه صنایع‌دستی نهاوند خبر داد و اظهار کرد: این مرکز با حضور فرماندار و تعدادی از مسئولان شهر نهاوند گشایش یافت.

وی با بیان اینکه در خانه صنایع‌دستی بخشی از حرفه صنایع‌دستی نهاوند به صورت رایگان به علاقه مندان آموزش داده می‌شود، گفت: این افراد متعاقباً وقتی آموزش دیده و درجه مهارت گرفتند، کارت شناسایی دریافت می‌کنند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند با اشاره به اینکه آموزش‌دیدگان با اخذ تسهیلات وارد چرخه کار می‌شوند، بیان کرد: افراد آموزش‌دیده می‌توانند کارگاه‌هایی را ایجاد کنند که در راستای اقتصاد مقاومتی است.وی با تأکید بر اینکه صنایع‌دستی نهاوند ظرفیت خوبی در زمینه اشتغال دارد، تصریح کرد: صنایع‌دستی در رونق اقتصادی بسیار اثرگذار است و ما با حرکت در این زمینه، موجب شدیم تا اتفاقات بهتری رخ دهد.

جانجان با بیان اینکه باید آموزش صنعتگران و هنرمندان مختلف را در آن جا داشته باشیم و به مهارت‌آموزی توجه شود، تصریح کرد: این صنعتگران آن دسته از صنایع دستی را کار خواهند کرد که ضمن تناسب با تقاضا، بازار داشته باشد.

وی به افتتاح کارگاه‌های آموزشی در روستاهای نهاوند اشاره کرد و گفت: این کارگاه‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شده و بر آن است تا ضمن برگزاری کارگاه‌ها زمینه اشتغال علاقه مندان را نیز فراهم کند.رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند با تأکید بر اینکه کارگاه آموزشی در برخی روستاهای مستعد در تولید صنایع‌دستی برگزار می‌شود، گفت: برخی روستاها در رشته‌هایی چون جاجیم، گلیم و سفال فعالیت زیادی دارند که می‌توان در زمینه اشتغالزایی از آنها بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه در روستاهای مختلف مکان هایی برای کارگاه‌ها مشخص کردیم، افزود: هنرمندان و صنعتگران از طریق یک مربی آموزش‌های لازم را می‌گذرانند و پس از آن وارد چرخه تولید می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها