ساعت های هوشمند: در حال افول و یا درخشش؟ این سؤالی است که متناوباً در عمر کوتاه این محصولات پوشیدنی پرسیده می شود. آنها با ظاهری عجیب و گیرایی کم، قابلیت های پایش تناسب اندام، کاربردی محدود، عمر باتری نه چندان جالب و قیمت های چند صد دلاری به بازار آمدند اما اوضاع در پایان سال گذشته برای آنها کمی تغییر کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۹۷
بازار گجت‌های پوشیدنی و رشد 16.9 درصدی در فصل پایانی سال 2016

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، بر اساس گزارشی که مؤسسه تحقیقاتی «اینترنشنال دیتا کورپوریشن» (International Data Corporation) منتشر کرده، عرضه محصولات پوشیدنی در فصل پایانی سال 2016 با رشدی 16.9 درصدی مواجه شده و با 33.9 میلیون دستگاه، بیشترین عرضه در تمام مدت حضور خود در بازار تجربه کرده است.

گفتنی است طبق اظهار نظر مؤسسه IDC، اولین و کم اهمیت ترین عامل افزایش فروش ساعت های هوشمند این است که شرکت های بیشتری در حال تولید آنها هستند به طوری که گوگل نیز در سال جدید دو ساعت «اسپورت» و «استایل» را به لیست محصولات خود افزوده است. علاوه بر آن مستقل شدن هرچه بیشتر محصولات مورد اشاره و افزایش تعداد گجت های با پشتیبانی از سیمکارت سبب شده تا توجه به آنها بیش از گذشته باشد.

«Jitesh Ubrani» تحلیلگر ارشد بخش «موبایل دیوایس تراکرز (IDC)» در اینباره گفت:

زمانی که فناوری در پشت ماجرا پنهان شد، ساعت های هیبریدی و دیگر محصولات مد به همراه پایشگرهای تناسب اندام توجه کاربران به خود را جلب کردند. همین عامل سبب به وجود آمدن فرصتی برای فروش گجت های پوشیدنی چندگانه به یک شخص شد.

«Ubrani» در سخنان خود بیان کرد که اگر ظاهر گجت های مدگرایانه باشد، یعنی کمپانی های بتوانند جنبه هوشمند بودن آنها را در ظاهر مرسوم اینگونه محصولات پنهان کنند، فروش بیشتری را تجربه خواهند کرد. این موضوع ممکن است در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد اما با توجه به اینکه دیوایس های هوشمند و به خصوص موبایل ها، به سرعت از رده خارج می شوند اما ساعت های مکانیکی معمولاً دهه ها عمر می کنند، پس در واقع استقبال کاربران از ظاهر مدگرایانه و مخفی بودن جنبه هوشمند آن می تواند قابل درک باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها