سرپرست سازمان حج و زیارت گفت: در مذاکرات پیشرفت خوبی داشته ایم و اگر در بقیه مسائل هم به نتیجه برسیم قطعاً امسال زائران به حج تمتع مشرف می شوند.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۶۲
احتمال حضور ایران در حج قوت گرفت / برخورد عربستان با دو پلیس خاطی فرودگاه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حمید محمدی گفت: شرایط ویژه، موضوعات مختلف و متعددی با توجه به قطع رابطه دو جانبه ایران و عربستان و محرومیت ایران از حضور در حج پارسال در مذاکرات وجود داشت.

وی گفت: برای طرح مطالبات و انتظارات جمهوری اسلامی ایران و حجاج ایرانی جلسات متعددی در عربستان در سطح وزیر حج عربستان و کارشناسی برگزار شد.

محمدی با اشاره به اینکه در این جلسات موضوع انتظارات جمهوری اسلامی ایران چون عزت و کرامت زائرین، خدمات پزشکی، خدمات کنسولی و مسائل متعدد شفاف و قاطع مطرح شد که برخی از آنها قبلاً به اطلاع ملت شریف ایران رسیده است، افزود: در این جلسات پیشرفت های نسبتاً خوبی حاصل شده است.

وی گفت: بخش هایی از مواردی را که در این جلسات مطرح شد وزارت حج و وزیر حج عربستان پذیرفتند که مطالبات و انتظارات جمهوری اسلامی ایران را تأمین کنند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از انتظارات به حق جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورمان محاکمه دو پلیس خاطی در فرودگاه جده بود گفت: درباره وضع این دو پلیس خاطی ابهام وجود داشت که عربستان رسماً اعلام کرد که این دو خاطی محاکمه شده اند و هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند که یکی از دستاوردهای این مذاکرات است.

سرپرست سازمان حج و زیارت همچنین افزود: برای ارائه خدمات پزشکی به زائران ایرانی محرومیت و محدودیت هایی به ویژه در مشاعر مقدسه وجود داشت و مشکلاتی را برای زائران ایجاد می کرد که هم اکنون این محدودیت ها رفع شده است.

محمدی درباره ارائه خدمات کنسولی هم گفت: با توجه به نبود رابطه دو جانبه و فعال نبودن کنسولگری ایران در جده، کلیت ارائه خدمات کنسولی و حضور کارشناسان کنسولی پذیرفته شد که بر روی راهکارهای اجرایی مذاکره می کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ عزت، کرامت و حرمت حجاج ایرانی که یکی از مسائل بسیار مهم به شمار می آید و در سال های گذشته شاهد برخوردهای ناشایست به خصوص در فرودگاه ها و مبادی ورودی بوده ایم افزود: تأکید کردیم که اصل عزت، کرامت و حرمت حجاج ایرانی به عنوان وظیفه و رسالتی که بر عهده دارند رعایت شود و تدابیری در این خصوص اندیشیده شد.

محمدی در پایان گفت: مذاکرات همچنان در حال پیشرفت است و تا کنون نتایج خوبی داشته است و چنانچه در بقیه مسائل به نتیجه برسیم قطعاً زائران ایرانی امسال به حج مشرف می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
۰
۰
آره؛ بازم حاجی بفرستیم و اونا هر بلایی سرمون بیارند؛
جناب آقای محمّدی؛ شما از كجا مطمئن شدید كه آن دو مأمور خاطی، در حال گذراندن محكومیّت خود هستند؟!
از كجا مطمئن شدید كه از این به بعد، با ما ایرانی ها رفتار ناشایست نخواهند داشت؟!
كلّاً با چه تضمینی به عربستان اعتماد می كنید؟!
مگه این همون عربستان نیست كه صدها نفر از مردم بی گناه ما رو توی منا كشت؟!
حالا چرا شده دایه ی مهربان تر از مادر؟!
البتّه تحلیل شخصی بنده اینه كه این وقایع، بی ربط به انتخابات سال آینده نیست و اگه مشكل رفتن به عربستان حلّ شد، دیگه كسی نیست (افرادی مثل مدیر مسئول روزنامه ی كیهان) كه اعتراض كنه كه در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی، راه حجّ بسته شد و از این حرفا!
البتّه من هم با آقای روحانی و هم با مدیر مسئول روزنامه ی كیهان مشكل دارم؛ امّا به هر حال نباید عزّت ایرانی ها رو پایمال كنید.
Saeed
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
آفرین نظرمنم همین بود
Mehdi
Germany
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
۰
۰
با جان مردمان بی گناه بازی میكنند . سوالهای هست كه آقای محمدی در آینده باید جوابگو باشد
اگر كه چیزی بشه ؟
سپهر
Germany
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
۰
۰
عربستان پلیساشو محكوم كنه؟! حتما از این دو تا پلیس وهابی تقدیر هم میكنه كه به شیعه بی حرمتی كردن.
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
۰
۰
ان شاالله كه مسایل حل بشه و حجاج ما بتوانند به راحتی به حج اعزام شوند و فرایض دینی خود را تكمیل كنند
حج یكی از مراسمی است كه باعث اتحاد مسلمانان جهان و آشنایی فرهنگ های ناب اسلامی می شود.
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
هر بلایی سرتون بیارن ،امثال شماها آخرش میرید حج!عزت نفس ندارید! حج رفتن به چه قیمتی؟؟توهین به ملت ایران!
ت ن
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
۰
۰

درباره وضع این دو پلیس خاطی ابهام وجود داشت كه عربستان رسماً اعلام كرد كه این دو خاطی محاكمه شده اند و هم اكنون در حال گذراندن دوران محكومیت خود هستند كه یكی از دستاوردهای این مذاكرات است(((((((00این جمله رو كه میخونم یاد معلم كلاس دومم می افتم كه بهم می گفت كره خر . احتمالا اون راست میگفته ))))))) امیدوارم سانسور نشه
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
ایول دمت گرم
مهگل
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
كره خرو خوب اومدی. حق مطلب ادا شد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
۰
۰
میشه بفرمایید محكومیت دو پلیس خاطی چی بوده ؟ آنها گفتند شما هم باور كردید ؟ باز هم سادگی ؟!!
جمشید رفیقایی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
۰
۰
تا كی مردم تاوان توهمات و یا دنیا طلبی مسئولان در برابر این وهابیون خبیث را بدهند؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
۰
۰
كدوم محاكمه ؟ مطمئنم دروغه ! باید ثابت كنید . سازمان حج و زیارت برای خودش میخواد حج رو از سر بگیره ... مطمئن باشید اگر از حق خودتون كوتاه بیاد، سعودی های ملعون بدتر از ماجرای فرودگاه جده بر سر حجاج میارن . كشته های بیشتری میدیم . من به عنوان یه ایرانی درخواستم اینه . تا تمام شرایط ما از جمله اعدام اون دو تا پلیس رو قبول نكردن حج رو از سر نگیرید . حكم اون دو تا روانی فقط اعدامه نه گذراندن محكومیت !
مهیار
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
۰
۰
هتلهای بعضی از آقازاده ها در مكه و مدینه خالی مانده و آقایون دارن ضررمیكنن اونا به هر وسیله ای امسال حج رو راه میندازن.
منا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
۰
۰
حكمشون فقط اعدامه میفهمی اعددددددددددددددام. هر ایرانی كه قبل از حكم اعدام اون دو حیوون مكه بره ایرانی نیست . امیدوارم چاپش كنی . جام جم جدیدا خیلی ترسو و مصلحت اندیش شدی.
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
۰
۰
از كدوم دست آورد مذاكرات!!!! حرف می زنید؟ این چیزایی كه این آقا فرمودن كه بدیهی ترین شئوناتی است كه میزبان باید نسبت به مهمانش رعایت كنه. این محكومیتی كه ازش گفته شده واقعاً انجام شده؟ اگه انجام شده آیا متناسب با میزان جرم بوده؟ مگه نه اینه كه مجازات عمل شنیع ل.... در احكام اسلامی اعدامه؟ آیا عربستان كه در قوانین خودش هم مجازات اعدام رو برای چنین جرمی در نظر گرفته، برای مامورای متخلف خودش اعمال میكنه؟ یا به قول اون دوستمون، چون تجاوز به شیعه بوده تخفیف خورده و یا به عبارت بهتر تشویق هم شده؟!!! تكلیف دیه خون هایی كه از هموطنانمون ریخته شده چی میشه؟ این كه باید اصلی ترین درخواست طرف ایرانی باشه. تصور من از این مسئله اینه كه دوباره داریم به ذلت تن میدیم. چنین حجی به هیچ وجه در شأن ملت ایران نیست ولاغیر...
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
۰
۰
به خداقسم توهین به ملت توهین به مقدساته. من نمیدونم چی عاید آقایون میشه كه افتادن دنبال كفارسعودی.ایرانی رگ غیرتت كجاست ؟هركس كه بخواد به این سفربرود خیانت به دین وسرزمین وناموسش كرده .به خون شهیدان منا خیانت كردیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها