گروه تروریستی ابوسیاف فیلیپین، که با داعش بیعت کرده است، گروگان آلمانی خود را پس از مخالفت برلین با پرداخت باج درخواستی این گروه، سر برید.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۶۱
آخرین صحبت های گروگان آلمانی پیش از ذبح توسط داعش

به گزراش جام جم آنلاین به نقل از العالم، گروه ابوسیاف روز شنبه تصاویری از 'یورگن کانتنر' 70 ساله گروگان آلمانی خود را منتشر کرد که قبرش را حفر کرده و در درون آن قرار گرفته بود.

سرهنگ 'ادگارد آروالو' از مقامات ارتش فیلیپین، گفت که یک خبرچین ارتش اعلام کرد 'یورگن کانتنر' جایی در شهر 'ایندانان' در استان جنوبی 'سولو' گردن زده شده است.

به نوشته تارنمای 'فیل استار'، گروه تروریستی ابوسیاف تا روز یکشنبه برای پرداخت باج درخواستی به منظور آزادی این گروگان آلمانی مهلت تعیین کرده بود و پس از پایان مهلت وی را سربرید.

گزارش های دریافتی ارتش و پلیس فیلیپین نشان می دهد یک گروه فرعی از تروریست های ابوسیاف به سرکردگی 'معمر اسکالی' و نام مستعار 'ابو رامی' ساعت 15 و 30 دقیقه عصر یکشنبه این گروگان را در استان سولو کشته اند.

ارتش فیلیپین از روز شنبه پس از تعیین آخرین مهلت برای آزادی این گروگان آلمانی توسط ابوسیاف، حملات هوایی را علیه این گروه همپیمان داعش در سولو راه اندازی کرد.

ابوسیاف برای آزادی 'یورگن کانتنر' گروگان آلمانی که آبان ماه امسال ربوده شد خواستار 30 میلیون پزو (600 هزار دلار) باج شده بود.

گروه تروریستی ابوسیاف در آب‌ های جنوبی فیلیپین و سواحل جنوبی استان 'توای – توای' قایق بادبانی این دو گردشگر آلمانی را مورد حمله قرار داده بود و یک زن همراه این آلمانی را همان زمان به قتل رساند و جسدش در قایق یافت شد.

ابوسیاف به آدم ربایی، دزدی دریایی و باج گیری معروف است و تاکنون سر چند گروگان را به دلیل نپرداختن باج یا سربها در موعد مقرر قطع کرده است.

گروه ابوسیاف در دهه 90 میلادی با پشتیبانی مالی شبکه تروریستی القاعده در مناطق مسلمان ‌نشین جنوب فیلیپین تاسیس شد و از آن زمان تاکنون بارها به خاطر ربودن شهروندان خارجی خبرساز بوده است.

این گروه را 'عبدوراجاک جانجالانی' سال 1989 با هدف پل زدن بر شکاف بین جبهه ملی آزادیبخش مورو MNLF به رهبری 'نور میسواری' و جبهه آزادیبخش اسلامی مورو به رهبری 'هاشم سلامت' سازماندهی کرد.

با مرگ جانجالانی در سال 1998 میلادی و جانشینی 'قذافی ابوبکر جانجالانی' گروه ابوسیاف به یک باند تبهکار تبدیل شد که به فعالیت های مجرمانه ای چون گروگان گرفتن گردشگران برای باج گیری، قاچاق و اعمال خشونت آمیز روی آورد.

این گروه اکنون با داعش همپیمان شده و گروهی از حامیان داعش در جنوب فیلیپین و محل اختفای این تروریست ها آموزش دیده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها